Hoe een printer delen via 'homegroup' ofterwel 'thuisgroep'?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton0wns

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2008
Berichten
53
Hallo allemaal,

Ik heb thuis 3 computers.
1 daarvan heeft een printer aan gesloten. (hp deskjet F2400 series)
Nu wil ik graag via alle pc's kunnen printen.

Ik heb gelezen dat dit mogelijk is via 'homegroup' of 'thuisgroep'
Ik weet alleen niet hoe ik deze ingesteld krijg en hoe ik dus toegang krijg tot de printer.
Ik heb al zelf wat geprobeerd, zonder succes.
Hoopelijk kunnen jullie me helpen.

even wat info:

computer 1:
Windows 7 ultimate
aangesloten op router via lankabel
printer aangesloten op deze pc
Driver is ge�nstalleerd

computer 2:
Windows 7 home premium
aangesloten op router via Wifi
Driver is ge�nstalleerd

eventuele laptop (niet noodzakelijk)
windows xp profesional
aangesloten op router via Wifi

Ik heb de volgende router: Globesurfer II 7.2
Dit is een soort dongel in combinatie met een router.

Gr, Anton
 
Hier moet je kijken, of je printer heb aangevinkt zoals mij en hier even kijken.

Printer.JPGHelpmij.JPG

Heb afbeeldingen in gevoegd voor jou om het makkelijker te maken zodat je weet wat je aan moet hebben.
 
Hoi,
de makkelijkste manier is een printer aanschaffen met netwerkmogelijkheden/aansluiting dan ben je n.l. niet afhankelijk van een andere pc (die aan moet staan als je wil printen).
 
Is dat nou serieus bedoelt? Als ik daar in geïnteresseerd was had ik dat zeker gedaan.
 
Was maar een off topic suggestie hoor, zeker als je met meerdere pc's en personen bezig bent.
 
Is dat nou serieus bedoelt? Als ik daar in geïnteresseerd was had ik dat zeker gedaan.

Laat ik wat voordelen noemen van een netwerkprinter t.o.v. een gedeelde printer:
a. Er is geen delende pc nodig, dus er is ook geen noodzaak om een pc aan te laten staan om te kunnen printen.
b. Er zijn geen netwerk-, firewallconfiguratie- en beveiligingsissues die bij delen vanaf een pc wel van toepassing zijn.
c. Eenvoud van gebruik/installatie van de netwerkprinter op pc's/laptops.

Je hebt al enkele tips m.b.t. delen gehad van vorige posters. Ik zal er nog een toevoegen: Let op dat alle firewall-programmatuur op de delende pc niet in de weg loopt.
Denk hierbij, naast de evt. actieve Windows Firewall, ook aan firewalls die geïnstalleerd zijn door beveiligingssuites (AVG Internet Security, Kaspersky Internet Security, Norton 360 etc.)

Succes,

Tijs.
 
Ik was mij allang bewust van de voor en na delen van een netwerk printer.
Maar waarom een nieuwe kopen als ik een goed functionerende printer heb staan.

Nu weer on topic graag.
@dnties
Ik zal het is proberen zonder firewalls.
 
Je kunt ook even hier kijken. Natuurlijk deel jij een printer ipv. een map, maar de basis-instellingen zijn hetzelfde. Natuurlijk is voor jou vooral het deel "Bestanden delen onder Windows 7" van belang.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan