Ondertitels in AVI inbakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sammy14

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2006
Berichten
48
Dag iedereen

Ik ben al 3 dagen het internet aan het afschuimen om op zoek te gaan hoe ik mijn ondertitels in mijn film kan "inbakken". Ik heb de tutorial van extra dvd geprobeerd maar die kan ik spijtig genoeg niet volgen omdat het programma "TMPGenc" een trial is die ik niet meer kan gebruiken. Ik heb ook geprobeerd verschillende versies + cr*cks te gebruiken maar tevergeefs.

Is er iemand die mij kan helpen m'n ondertitels in te bakken. Zo niet, is er dan iemand die me kan vertellen hoe ik mijn DVD brandt met ondertitels die werken op een dvd-speler? Ik heb speciaal Nero 10 daarvoor gekocht..

Alvast bedankt!
 
Met de textsub plugin voor virtualdub kan de conversieslag van srt naar ssa worden overgeslagen.
Je hoeft echter alleen de vobsub te installeren, hierin zit de eerdergenoemde textsub plugin voor virtualdub
 
Oké bedankt, ik ben nu met de eerste film bezig, ik hoop dat het helemaal lukt maar dat zal wel denk ik. Nog 1 vraagje, mss moet ik daar voor een nieuwe vraag openen?
Hoe zit het met ondertitels inbakken in mkv bestanden? Hoe doe je dat?

En al zeer hard bedankt voor de eerste vraag op te lossen want vorige keer kreeg ik geen antwoord.
 
Er is een probleem opgedoken, virtualdub was de ondertitels aan het inbakken toen ik plots een foutmelding kreeg dat er niet genoeg geheugen vrij was op mijn pc. Nu blijkt dat het output bestand op 60% voltooid, 58 gb groot te zijn :confused:? Dit is toch niet de bedoeling denk ik?
 
Nope.
Je bent verzuimd om in virtualdub aan te geven dat deze als divx/xvid moet worden opgeslagen.
Nu krijg je een ongecomprimeerde avi die idd wel heel erg groot kan worden.
Menu>video>compression, selecteer hier de codec waarmee je de film wilt opslaan.
Suc6
 
Hoi, ik heb die compressie ook toegepast, maar niet degene die in de tutorial stond want die zat er niet bij. Net zoals die filter "textsub" die stond ook niet tussen de lijst. Kan je mij de link geven waar jij het programma dan van download? Ik download het gewoon bij virtualdub.org en versie 1.9.11
 
Laatst bewerkt:
Let alleen wel ff op of je de juiste versie voor jouw os pakt.
Vobsub
 
Nog 1 vraagje, mss moet ik daar voor een nieuwe vraag openen?
Hoe zit het met ondertitels inbakken in mkv bestanden? Hoe doe je dat?

nee hoor mag hier wel bij, sluit hier mooi op aan.

eerst even wat een video nou eigenlijk is:
1 je hebt het daadwerkelijke beeld en dit is gemaakt met een video codec
bv. divx, xvid, wmv, mpeg (1 en 2), x264, h264 ...... en nog vele meer
2 je hebt geluid, gemaakt met een geluids codec
bv. mp3, wma, aac, ac3 .... en nog vele meer
3 je hebt een container, deze voegt het beeld en geluid samen en zorgt dat het juist loopt.
bv. avi, mkv, wmv, VOB (=dvd) ....... en nog vele meer

een avi container kan alleen maar 1 beeld spoor en 1 geluids spoor bevatten
een dvd vele (verschillende talen) maar een dvd kan ook meerder ondertitels bevatten.

mkv is eigenlijk een beetje de opvolger van avi (alhoewel het nog niet echt hard gaat)
mkv heeft vele voordelen, één van die voordelen is dat de ondertitel (of meerdere als je wilt)
niet meer ingebrand hoeven te worden (kan wel uiteraard)
deze kunnen als het ware in de container bij geplaatst worden en je hoeft dus niet de hele film te hecoderen.
is veel sneller en het kost ook geen kwaliteit meer.

en dit in in de container bijplaatsen kan met mkvtoolnix
http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/
 
@Jackall
De juiste versie van VobSub had ik al geïnstalleerd, maar dit verandert niets aan mijn filters en compression methodes bij VirtualDub. Die textsub filter is niet zo belangrijk omdat nu toch SRT to SSA heb geïnstalleerd, maar die compression methodes zijn wel belangrijk. Ik zal er even een screenshot bijvoegen zo dat je kan zien welke ik heb.

@Turn
Ik heb al een keer een srt en mkv bestand samengevoegd met dit programma. Maar toen ik het mkv bestand op DVD had gezet met Nero10 en nadien het afspeelde op mijn PS3, werkte de ondertitels niet en had ik kwaliteitsverlies. Oplossing hiervoor? Misschien brandt ik de dvd verkeerd ofzo?

Greetz!video compression.jpgvideo compression.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je hebt de xvid codec ertussen staan, die zou je kunnen selecteren.
Afhankelijk van de bitrate die je daarin in stelt kan uiteindelijk de bestandsgrootte uitpakken van circa 700 tot wel 1500MB.
 
@ctv
Heb je bericht verwijderd.
Verwijzen naar sites met warez is niet toegestaan.
Zie ook mijn reactie in deze topic.

Lees dit nog maar eens goed door.
Gr. Jackall
 
Hoi, het is me gelukt om ondertiteling in een AVI bestand te "bakken":thumb:. Maar bij sommige AVI bestanden krijg ik foutmeldingen, wel jammer.

Weet iemand nog een oplossing om de ondertitels samen met een mkv bestand op DVD te zetten zodat deze ook werken op DVD spelers?

Greetz!
 
Hoi, het is me gelukt om ondertiteling in een AVI bestand te "bakken":thumb:. Maar bij sommige AVI bestanden krijg ik foutmeldingen, wel jammer!

Om welke foutmeldingen gaat het dan?
 
@Turn
Ik heb al een keer een srt en mkv bestand samengevoegd met dit programma. Maar toen ik het mkv bestand op DVD had gezet met Nero10 en nadien het afspeelde op mijn PS3, werkte de ondertitels niet en had ik kwaliteitsverlies. Oplossing hiervoor? Misschien brandt ik de dvd verkeerd ofzo?

als je de subs in de container hebt staan en dus niet in de video gebrand
dan heb je een programma nodig dat ze in die container herkent en dan juist gebruikt
nero is altijd al niet zo vriendelijk met subs, dus ik sta daar niet van te kijken
(heeft ie tegenwoordig wel de mogelijkheid tot het toevoegen van subs?? , dan los toevoegen)

je zal met omzetten altijd kwaliteit verliezen en dvd (mpeg2) is niet zo een heel goede codec.
misschien beter omzetten van mkv naar avchd
volgens mij ondersteunt de ps3 dit ook (onder aantal voorwaarden??)
ik meen dat dit ook moet kunnen zonder rebuilden omdat in een avchd ook vaak de 264 codec gebruikt wordt.
 
Ik ben nog nergens iets tegengekomen van ondertiteling, ik gebruik Nero Vision voor de films(met menu) te maken. Ik ben van plan de AVI bestanden op een gewone DVD te zetten en de MKV bestanden op een double layer om zo de kwaliteit te kunnen behouden of is dit niet mogelijk?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog nergens iets tegengekomen van ondertiteling, ik gebruik Nero Vision voor de films(met menu) te maken. Ik ben van plan de AVI bestanden op een gewone DVD te zetten en de MKV bestanden op een double layer om zo de kwaliteit te kunnen behouden of is dit niet mogelijk?

dat ligt er aan wat er in de mkv zit
gewone dvd is 720 x 576 pixels
als de mkv dus (full)HD is dan ga je achteruit, of dat voor jou te veel is kan je alleen zelf bepalen.

gewoon proberen dus, alle tijd die je er in steekt wordt je wijzer van :thumb:
en de kosten van het dvd schijfje (als het niet goed gaat) is ook niet schokkend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan