Dns server op LG LED tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustTymo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 apr 2011
Berichten
4
hallo,

Ik heb vorige week een nieuwe lg led tv gekocht. op deze tv kan je ook internet aansluiten, nu heb ik de kabel aangesloten en het ip-adres, subnetmasker en de gateway doen het wel. Alleen de dns server doet het niet op automatisch. ik heb hem nu handmatig ingesteld maar het werkt niet. ik hoop dat iemand mij kan helpen hierbij?

Groetjes,
Tymo
 
Probeer eens als dns-servers vast in te stellen: 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Dat zijn de publieke dns-servers van Google.

Als dat niet werkt, dan is er (nog) wat anders mis.

Tijs.
 
Dan is er (nog) wat anders mis: Als 8.8.8.8 niet bereikbaar is, dan is er een probleem met (bijv.) het ip-adres en/of het subnetmasker en/of het ip-adres van de standaardgateway en/of de (draadloze) verbinding zelf etc.

Kijk in de handleiding van de tv m.b.t. wat je kunt doen voor troubleshooten van een falende Internet-verbinding.

Tijs.
 
het ip-adres, subnetmasker en de standaardgateway zijn wel goed want bij een netwerk test komt blijft ie alleen hangen bij de dns, het netwerk is bekabelt van de router naar de tv. En in de handleiding staat er niks over in. Verder doen alle verbindingen het in huis wel.

Tymo
 
Tsja, nogmaals: Als 8.8.8.8 (en de DNS-server(s) die je provider beschikbaar stelt, zie je eerste posting) niet bruikbaar blijkt als DNS-server, dan is er toch wel degelijk wat aan de hand.

Als je een ping-test kunt doen op die tv:
Ping eens vanaf de tv naar het ip-adres van de standaardgateway. Komt dat aan dan is (de rol van de tv in) het lokale netwerk (minstens gedeeltelijk) in orde.
Dan vanaf de tv pingen naar 66.102.13.105 [=www.google.nl]. Komt dat aan, dan is er (in principe dan toch) een werkende Internet-verbinding.
Het probleem zou dan dus zitten in het DNS-clientgedeelte van de tv, waarover je dan een (garantie-/reparatie-)vraag moet gaan stellen aan je leverancier (of helpdesk LG).

Tijs.
 
Is het probleem al verholpen??? Ik heb naamlijk het zelfde probleem.
 
Is het probleem al verholpen??? Ik heb naamlijk het zelfde probleem.

Ja, ik heb mij een wifi stick gehaalt voor de tv (let op dit is een speciale stick van lg) en met die stick ging alles automatich.

Groetjes,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan