Load balancing

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrick911

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
Berichten
13
Hallo,

Het lukt mij niet om met een 4gbps netxtreme kaart load balancing werkend te krijgen.
Het gaat dus om een 4poorts netwerkkaart.
Ik heb met het broadcom advanced control suite geprobeerd een team te maken, dat is ook gelukt, ik heb dus een team van 4gbps.

Alleen als ik data over ga pompen gaat alle data over 1 poortje heen en doen de andere niks.

Heeft iemand hier ervaring mee hoe ik dit op kan lossen?
 
Volgens mij moet je router/switch óók meespelen hierin. Als ik daarin gelijk heb, dan red je het niet met een simpele thuisrouter danwel simpele thuisswitch.

Tijs.
 
Ja dat klopt. ik heb daarvoor een dell powerconnect 5324 switch en die heb ik geconfigureerd voor lacp met de volgende code:

• console# configure
• console(config-if)# interface range port-channel all
• console(config-if)# shutdown
• console(config-if)# interface range ethernet g(1-4)
• console(config-if)# channel-group 1 mode auto (add those ports to LAG 1 (of 8), and use the LACP protocol to configure the LAG)
• console(config-if)# int range port-channel 1
• console(config-if)# no spanning-tree disable
• console(config-if)# flowcontrol on
• repeat the above on the partner switch and it’s LAG ports
• console(config-if)# no shutdown

Verder heb ik dus de netwerkkaarten geteamed als lacp met de broadcom software.
kan je misschien een andere optie aanbevelen waar ik ook mijn data mee kan balanceren?
alvast bedankt voor je reactie!
 
Ik heb verder geen tips. Hopelijk reageert iemand anders, nu je wat extra informatie over die powerconnect erbij gegeven hebt.

Tijs.
 
Plaatje voor de duidelijkheid

Load balancing.jpg

Op het plaatje is te zien dat ik aan beide kanten 2gigabit netwerk heb. Als ik bestanden van de server naar de desktop kopieer zou ik dus ook rond de 2gbps willen halen of in ieder geval dat de data over de 2netwerkpoorten verdeeld wordt. Is dit mogelijk of wil ik teveel?:p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan