welk intuitief filmbewerkingsprogramma is de beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tom1

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
248
LS,
Als absolute beginner op videobewerkingsgebied zou ik graag van een kenner of prof het advies willen ontvangen met welk intuitief te bedienen videobewerkingsprogramma ik het beste uit de voeten zou kunnen.
Ik beschikt al ruim 3 jaar over Magix video de luxe. De film van de Canon dv camera inlezen op de pc en dan branden op een dvd lukt nog net. Maar monteren lukt van geen kant. Met Silver Crest, cyberlink power director lukt inlezen nog net, maar bewerken ho, maar. De scenes worden wel op een rijtje gezet, maar ik verwijder slechte stukken en dan moet er een onvindbare knop zijn die alles wat goed is samenvoegt, maar toch heb ik dan het oorspronkelijke filmfragment weer waar de slechte stukken gewoon weer instaan. Na avonden knoeien kunnen de goede stukken nog steeds niet aan elkaar wrden geknoopt. Met de filmbewerker van Windows xp zijn de ervaringen ook beroerd. Er komt wel film uit maar bij vertoning op de tv is de kwaliteit beroerd. Kortom wie heeft een tip voor een goed , makkelijk, intuitief te bedienen programma. Aan een eerdere tip om scenalizer.com in te schakelen voor een goed resultaat is nog geen gehoor gegeven omdat het onduidelijk is of dat makkelijk te bedienen is. In de hoop op antwoord en een goede leidraad.
vr grt
tom1
 
Hallo,

Ikzelf ben 13 jaar en gebruik al 3 jaar Sony Vegas Pro, laatst ben ik over gegaan op After Effects om wat professionelere effecten toe te voegen wat met Sony Vegas niet kon. Sony Vegas is een heel goed programma om mee te beginnen en de prijs ligt rond de 600 euro. Er staan talloze Tutorials op YouTube dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. En voor vragen kunt u altijd mij informeren.

M.V.G

Joost

PS:http://www.sonycreativesoftware.com/vegaspro
 
om daar gelijk 600 euro aan uit te geven is wat anders. misschien is pinnacle wat voor je versie waar ik mee werk is 12.1 werkt prima. pinnacle 14 is wat minder en 15 die inmiddels ook uit is heb ik geen ervaring mee.
 
Dank voor de ervaringen en het advies voor sony vegas en pinnacle. Ik heb beide producten opgezocht. Beide zagen er gelikt uit, maar het is me niet duidelijk hoe simpel beide te bedienen zijn. Ik wil vermijden weer een programma te hebben dat incidenteel wordt gebruikt en te ingewikkeld is te bedienen. Ik sluit de vraag nog niet af in de hoop dat er nog meer tips binnenkomen voor software programma's. Is er bijv iemand die ervaring heeft met scenalizer.
vr grt
tom1
 
adobe premiere ellements 9 maar die is al redelijk professioneel. hij word ook niet aanbevolen aan beginers.
 
Hoe dan ook ben ik een beginner. het knelpunt is dat als je zeer incidenteel een filmpje wil maken dat alle routinehandelingen gewoon wegzakken en je telkens het wiel opnieuw moet uitivnden. Vandaar dat ik zoek naar een programma dat intuitief is te bedienen. Maar alvast dank voor de reactie
 
Hallo,

Ikzelf ben 13 jaar en gebruik al 3 jaar Sony Vegas Pro, laatst ben ik over gegaan op After Effects om wat professionelere effecten toe te voegen wat met Sony Vegas niet kon. Sony Vegas is een heel goed programma om mee te beginnen en de prijs ligt rond de 600 euro. Er staan talloze Tutorials op YouTube dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. En voor vragen kunt u altijd mij informeren.

M.V.G

Joost

PS:http://www.sonycreativesoftware.com/vegaspro

Alsof jij daar toen als een 10 jarig jongetje 600 euro voor hebt betaald..
Ik gebruik Sony Vegas 9.0 PRO, Adobe After Effects CS5 en 4D Cinema 12.
Ik bezit ook over Adobe premiere, maar dat heeft me nooit zo aangetrokken, wellicht dat ik daar een keer mee ga werken. Zelf ben ik begonnen met (jaja) windows movie maker ;P maar aangezien jij al redelijk ervaring hebt, zou ik beginnen met Sony Vegas.
Mvg.
 
en wat zijn je ervaringen met de programma's qua gebruikersgemak. Is er een die niet te duur is en toch makkelijk is te hanteren?
grt
tom1
 
corel

probeer is videostudio van corel, werkt vrij eenvoudig vind ik

grt ab
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan