Schokkend beeld na branden dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimoD

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2010
Berichten
11
Hallo,

Ik heb een filmopname gemaakt met een Sony HD camera, dus in best wel hoge kwaliteit.

Deze opname heb ik gebrand als normale dvd op een TDK 8,5 GB 8x dvd+R met het videoprogramma van Magix Video Deluxe.

Als ik de dvd via de dvd-speler op de tv bekijk schokt het beeld nogal eens. Waar ligt dit aan?

Alvast bedankt!
Timo
 
Kan meerdere oorzaken hebben. In principe filmt je camera in een andere, hogere kwaliteit, die moet worden omgezet en verkleind als je er een DVD van maakt. Daarbij moet je een aantal instellingen veranderen, afhankelijk van het type camera. Soms gaat dat automatisch, soms niet..

Waarschijnlijk zit het probleem in al dan niet 'Interlaced' video. Kijk of je die kreet ergens tegen komt in Magix, en verander de instelling.

Maar, als je een platte TV (LCD of Plasma) hebt, kun je beter geen DVD branden van HD videomateriaal.
Je verkleint het beeld naar DVD, en de TV blaast die lagere resolutie weer op. Dat is lelijk, en zonde. Het beste kun je een Mediaplayer aanschaffen die HD video aan kan, en die via HDMI het HD beeld 1:1 overzet naar een LED/Plasma TV. Een andere optie is zelf een Bluray disc branden.

http://www.mediacentershop.nl/product/122875/ac-ryan-playon-hd-mini2.html
 
Bedankt,

Hmmmz ik ga het nog wel eens proberen met het programma van de camera zelf (Sony Picture Motion Browser) in de hoop dat ze dat programma zodanig ontwikkeld hebben dat het de goede instellingen heeft voor het branden. (Had ik eerst niet geprobeerd, aangezien Sony PMB om een of andere vage reden niet geïnstalleerd kon worden op mijn ene computer met Vista).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan