Dradloze router op subwoofer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffcoboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 feb 2007
Berichten
1.627
Hallo.

Ik heb een draadloze router op mijn subwoofer gezet van het 5.1 home cinema systeem. Kan dat mijn draadloos signaal verstoren, of erger nog, mijn router kapot maken. Nu weet ik niet of de magneet is afgeschermd. Maar ik denk van niet.

Dus is dit een probleem? Bekabeld ondervind ik geen problemen.
 
lijkt mij niet de ultieme plek om een router neer te zetten.
ik zou effe in de gebruikersaanwijzing kijken. wat die er van zegt
 
De magneet al het zeker kunnen verstoren waardoor het bereik minder ver zal zijn of het internet slomer zal zijn.

en als je de muziek te hard zet heb je ook kans dat de router er af valt :D
 
Mwah het kan wel in principe. Je router gaat er iig niet kapot van. Het kan echter wel zijn, dat je speaker gaat ruizen vanwege de router. Ik weet niet hoe groot de ruis is, maar hij zal waarschijnlijk aanwezig zijn. Net als dat je met je telefoon langs een speaker gaat. Dan hoor je ook een soort ruis geluid. Als je het echter niet hoort, moet het kunnen en ik weet vrijwel zeker dat je van de magneet weinig last zal hebben.
 
en als je de muziek te hard zet heb je ook kans dat de router er af valt
Ja, maar op de subwoofer blijft je router dan wel stof-vrij XD

Nee serieus, lijkt me inderdaad geen fijne plek.
Nog meer plaatsen waar het beter niet kan:
1. in bad
2. aquarium
3. buiten
4. in een stralingsblokkerende ruimte.
5. bij de buren (alhoewel.. dan hoef jij niet te betalen voor internet^^)
6. Tja.. verzin maar.

beste is gewoon ergens ope en hoekje van de vensterbank ofzo.
Of aan de muur hangen in je elektriciteitskast.
Dat soort dingen...
 
Naja in principe heb je er geen last van. Magnetisme is absoluut niet gelijk aan radiogolven. Het enige wat problemen op kan leveren is het geluid van je subwoofer. Dit kan omdat er een versterker in je subwoofer zit (althans, dat denk ik aangezien deze meestal passief zijn). Deze verstekt ook het signaal van bijvoorbeeld een mobiele telefoon of een router. Echter, als je geluk hebt, merk je hier niets van en heb je er geen last van. Zolang je je router niet op een vochtige, warme plek of in de kooi van farraday zet, kan je hem eigenlijk overal neerzetten. Ik heb zelf 2 routers naast elkaar staan en dat werkt perfect (wel op een ander kanaal).
 
Nee, er zit geen versterker in. Het is een sub van een home cinema. Ik zal het geluid morgen eens testen, en als ik niets vreemd hoor, laat ik hem staan. Het probleem is dat ik weinig andere keuze heb oml hem te zetten ivm de kabels die eraan zitten.
 
Denk dat je bij mobiele telefoons eerder last zou hebben dan bij routers eerlijk gezegt..
Denk dat iedereen het geluid wel kent van mobieltjes bij je speakers:p
Ook erg leuk dat mijn wekkerradio naast mijn telefoon ligt in mijn nachtkasje XD
 
Denk dat je bij mobiele telefoons eerder last zou hebben dan bij routers eerlijk gezegt..
Denk dat iedereen het geluid wel kent van mobieltjes bij je speakers:p
Ook erg leuk dat mijn wekkerradio naast mijn telefoon ligt in mijn nachtkasje XD
Het zijn beide radiogolven die kunnen storen. Maar als alles een beetje afgeschermd is, heb je er geen last van. Daarnaast geeft een router een redelijk continu stroom van data terwijl een telefoon dat niet doet.

Nee, er zit geen versterker in. Het is een sub van een home cinema. Ik zal het geluid morgen eens testen, en als ik niets vreemd hoor, laat ik hem staan. Het probleem is dat ik weinig andere keuze heb oml hem te zetten ivm de kabels die eraan zitten.
Heb je dan een losse versterker? Want in sommige home cinema sets zit de versterker in de subwoofer omdat daar nu eenmaal ruimte is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan