Adobe Audition 5

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorCoupe

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2011
Berichten
5
Hallo forum leden,

Ik heb een radio opname gemaakt en na 10 minuten is het linker spoor t.o.v. het rechter +/- 0,5 sec. verschoven.

Is dit nog te aan te passen in audobe audition?

Vr. Gr.

Cor
 
Ja dat kan,
naar de edit viewm dubbelklik op het rechterspoor en die ku je met de sleeptool (die met die 4 pijltjes) dan naar links verslepen :)
 
"" ku je met de sleeptool (die met die 4 pijltjes) dan naar links verslepen "

Ik ben nog niet goed bekend met Audition.
Kun je me iets uitgebreider helpen?
Met boven staande kreet!
 
Nou, ten eerste klik je dubbel op je opname om in de edit view te komen.
Daarna selecteer je dus het rechterspoor.
Dit doe je door dubbel te klikken en met de 2e keer inhouden en te slepen, dan heb je het spor wat je wilt verplaatsen te pakken.
Dan kun je die gewoon verplaatsen et voila!
Als je er niet uitkomt dan maak ik er morgen een fiklmpje van.

succs!
 
Het lukt me niet de "sleeptool" te vinden.
Een filmpje zou zeer welkom zijn.
b.v.b. dank
 
Het is heel appart.. mij lukt het ook niet.
Ik gebruik zelf audobe audition 3.0.
Als je de rechter wilt selecteren moet je je muis onderaan gebruiken tot je er een R bij ziet, dan selecteer je alleen in het rechterkanaal.
Ik zal straks de gebruiksaanwijzing even doornemen om te mkijken hoe je iets verplaatst in een steroa kanaal in de edit view.
 
Of je maakt er twee mono kanalen van. (In editview op spoor gaan staan totdat er een l of r komt en dan hekle spoor sellecteren.)
Copy en paste as new.
Deze kun je in multitrack op tijd t.o.v. elkaar zetten.
Downmix en klaar.
Maar even een vraag. De begin is goed maar na 10 min. is ie verschoven?
 
Ja, dat is denk ik wel wat ik zoek.
ik had n.l. een concert van de radio2 opgenomen (Randy Newman).
maar ik denk dat de laptop dreigde vast te lopen, en dat het daardoor is ontstaan.
want op het einde loopt het weer gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Met 2 monokanalen is wel heel je mixdown mono, weet niet of je dat graag wilt, en of je radiozender in mono is opgenomen :S
Misschien kun je voor het grote gemak zoeken of ze dat concert op een of andere "radio gemist heben"
 
Oh dat is niet de bedoeling, ik ga maar opzoek of ik ergens een kopie kan vinden.
bedankt voor het mee denken.
 
Nee dan niet, maar dan klinkt het nog wel hetzelfde omdat de "waves" identiek zijn, dus dan heb je wel links/rechts maar het is uiteindelijk gewoon hetzelfde geluid :p
 
Nee dan niet, maar dan klinkt het nog wel hetzelfde omdat de "waves" identiek zijn, dus dan heb je wel links/rechts maar het is uiteindelijk gewoon hetzelfde geluid :p

Wel ff lezen. :confused: Je maakt van de stereo "wave" twee mono "waves". (Één van de linke kanaal en 1 van de rechte.)
Vervolgens schuif je de ene op z'n plek en maakt er weer een stereo "wave" van.
Maar ook dit is voor TS geen oplossing. Aangezien zijn "wave" in tijd verschuift.
(Kan wel maar dat wordt prutsen.) Als hij hem ergen ander (goed) kan downloaden is ie klaar natuurlijk. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan