Wireless Range Expander doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

WebGremlin

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2011
Berichten
18
Hallo,

Ik heb pas een sneller abonnement bij mijn provider afgesloten. Ik heb hierom ook een nieuwe modemrouter (een Ubee) gekregen. Ik heb deze wireless gezet op 300N met 5GHz.

Harstikke mooi en snel, maar het bereik is niet ver genoeg, en niet alle PCs werken op 5GHz. Ik heb nog op de eerste verdieping een Linksys Range Expander staan (WRE54G). Daarom heb ik mijn oude router (Linksys WRT54G2) aan mijn Ubee gehangen, en laat ik deze nu een draadloos G-netwerk broadcasten. Nu heb ik dus een N-netwerk en G-netwerk.

Daarna heb ik mijn Range Expander met het draadloze G-netwerk verbonden, het lampje "link" doet het ook, alleen "activity" brandt niet. Als ik mijn Linksys router niet laat broadcasten, en mijn WRE is niet aangesloten aan het stroom, is het netwerk uiteraard niet zichtbaar. Sluit ik mijn WRE aan, dan is het netwerk wel zichtbaar. Vervolgens verbind ik met dat netwerk, maar gebeurt er nog steeds niet met "activity". Ik kan prima verbinden en ik heb ook internet, maar zodra ik de WRE weer van het stroom af haal, heb ik nog steeds prima verbinding. Dus mijn PC verbindt direct met de Linksys router en niet met de WRE, dat wil ik niet.

De routers en WRE zitten uiteraard buiten het DHCP bereik, en kan ik via draadloos ook de website van de WRE (en tevens de routers) op. Dus ze zitten wel allemaal goed aangesloten binnen het netwerk lijkt mij.

Hoe kan ik mijn internetverkeer via de WRE laten gaan ipv mijn Linksys router?

Bij voorbaat dank!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan