Computer in lokaal netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

137595

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2011
Berichten
14
Hallo,

Ik heb een vraag.

Kan ik mijn computers in huis in een lokaal netwerk zetten zodat ik de bestanden van een computer op mijn huidige computer kan bekijken?

bijvoorbeeld:

Laptop
Computer

ik wil beide computers in het netwerk zetten zodat ik vanaf de laptop de bestanden van de computer kan bekijken en anders om.
 
Dat is een makkelijke, Ja dat kan vrijwel altijd.


Maar iik voel de vervolgvraag al aankomen. Hoe dan:)

Daarvoor is eigenlijk meer informatie nodig over de besturingssystemen van je pc's en hoe je netwerk is opgebouwd.
leesvoer

mvg Leo
 
Op de laptop zit Windows 7 home premium
Op de computer zit Windows XP service pack 3


Wat heb je verder nodig?
 
In grote lijnen heb je een router (kabel) nodig, of een modem/router (vaak bij adsl)
Instellingen verschillen per type en vind je in de handleiding.
thuisnetwerk aanleggen


Het is makkelijk om vanuit de W7 laptop de bestanden van de XP pc te benaderen. Andersom is lastiger, maar wordt hier goed beschreven.
 
En hoe kan ik dan makkelijk vanaf mijn laptop (W7) naar de bestanden van de pc (WXP) gaan kijken/bewerken enzovoort?
 
Als je alle stappen doorlopen hebt zie de je de de gedeelde mappen in deze computer, verkenner en bij netwerklocaties,
Daar kun je ze hetzelfde gebruiken als lokale bestanden.
 
inloggen op Netwerk Windows 7 PC

Hallo Forumleden,

Ik heb de instruktie van Het delen van bestanden met een gedeelde netwerkmap gelezen.
Ik zie alle mappen op mijn PC met Window7 64-bits.
Echter bij beveiliging met wachtwoord zie ik ze niet en kan ik ondanks userid en ww niet inloggen. Zet ik beveiliging zonder ww aan dan krijg ik de mappen wel te zien, maar ik kan niet in de mappen. Geen toegang foutcode 80070005. Geen thuisgroep en geen bibliotheken aangemaakt. Wie kan mij helpen.:http://www.helpmij.nl/forum/images/smilies/biggrin.gif

M.vr.gr. Harry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan