Windows opnieuw geinstalleerd.. geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

leroy66

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2011
Berichten
3
Hoi

Ik heb gister windows opnieuw op mijn computer gezet. Na de installatie deed internet het niet. Toen heb ik een hoop problemen gehad met de drivers voor het moederbord te vinden. Die heb ik uiteindelijk gevonden en geinstalleerd.

moederbord: K9N Sli ms-7250.

Na het installeren kreeg ik uiteindelijk netwerkadapters te zien in mijn apparaatbeheer. Ik ging er dan ook vanuit dat internet zou werken. Het werkt dus niet. Ik zie dan wel lan verbinding 9 bij netwerkverbindingen staan, maar als ik er op klik zie ik dat hij geen pakketjes ontvangt of verzend. Er staat geen driehoekje of kruisje of niks bij de internetverbinding. Als ik de kabel eruit haal veranderd er ook niks. Bij ipconfig staat overal 0.0.0.0 . Ik heb heel google afgezocht maar heb geen flauw idee waar ik moet beginnen. Dit is dan ook de eerste keer dat ik zelf een vraag ergens plaats. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

thnx.
 
Oh en btw ik heb windows xp mediacenter erop gezet als dat van toepassing is.
 
Het is echt een driverkwestie, m.a.w. heb je wel de juiste drivers geïnstalleerd?

Begin met het volgende : ga naar apparaatbeheer en klik rechts op de netwerkadapter. Kies vervolgens voor 'installatie ongedaan maken', m.a.w. gooi die netwerkkaart 'weg'. Start de machine opnieuw op en met een heel klein beetje geluk 'pikt' Windows de kaart opnieuw op en wordt de juiste driver geïnstalleerd.
 
Ik denk idd dat dit een driver probleem is, heb dit zelf ook gehad

zoals vorige post al zei probeer het opnieuw te installeren, lukt dit niet probeer dan de drivers er handmatig op te zetten: kopieer de .sys file naar de map in C:/WINDOWS/Driver Cache/i386 (in mijn winXP) waar ook nog andere .sys files in zitten dit is je driver map(als je andere OS hebt kan dit een andere locatie zijn(zou helpen als we je OS wisten;)))

edit: de C:/WINDOWS/Driver Cache/i386 is fout, dacht het al maar heb even nagekeken, in WinXP moeten ze in C:\WINDOWS\system32\drivers staan;)
 
Laatst bewerkt:
yo dankjewel allebei.

Ik zal het nog even proberen, maar heb al zoveel aangekloot met de drivers. verwijderd opnieuw geinstalleerd.. verwijder en weer opnieuw. Heb ook geprobeerd andere drivers van ongeveer dezelfde reeks moederbord maar leek allemaal niet te werken. Ik ga strx dan even de drivers handmatig proberen wat jij zei en dan post ik nog een berichtje.

Thanks!:thumb:
 
Niet de drivers verwijderen, maar de gehele adapter en dan de machine opnieuw opstarten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan