Desktop wordt niet weergegeven in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
Berichten
912
Hallo allemaal,

In ons thuisnetwwerk zijn er 3 computers:
- Desktop: windows xp home (\\HOST)
- Laptop: windows 7 (\\INSPIRON)
- Laptop: windows 7 (\\DUO)
Op \\HOST draait xampp als internet server, die staat op de c-schijf. Op \\HOST is ook een externe HDD aangesloten, stationletter F:.... Ik heb de c: en f:- schijven gedeeld staan zodat ik er via de 2 laptops op zou kunnen. \\HOST staat ook zo ingesteld dat ik van afstand torrents kan starten enzow. Ook de printer is hierop aangesloten. Kortom, \\HOST is eigenlijk ons centrum van het netwerk. Maar nu het probleem:
Ik kan met de 2 laptops \\HOST niet vinden in het netwerk. De webserver is wel beschikbaar.. wat is het probleem?
Ik weeet niet welke informatie jullie nog meer nodig hebben, dus vraag maar raak.. ;)

ginojo
 
Machtigingen?

Ik neem aan dat je de instellingen voor netwerkdetectie, mappen delen etc...correct hebt ingesteld.
heb je juiste werkgroepnaam op alle pc's?
heb je de machtigingen in xp beveiliging zodanig ingesteld dat het netwerk ook aangegeven wordt?

gr
Hens
 
Ik neem aan dat je de instellingen voor netwerkdetectie, mappen delen etc...correct hebt ingesteld.
heb je juiste werkgroepnaam op alle pc's?
heb je de machtigingen in xp beveiliging zodanig ingesteld dat het netwerk ook aangegeven wordt?

gr
Hens

ja, alles staat goed. het heeft eerst ook nog ff gewerkt.. maar nu wordt ie gewoon nergens meer weergegeven. terwijl tie wel degelijk internetconnectie heeft... :S
 
owkee... dit is raar:
-ik had dus gisterenavond ineens mijn desktop weer terug.. ik kon via de snelkoppeling weer terug op de hardeschijf. ik kan dus wel op mn desktop.. ik heb u van de c en h schijf een stationsletter gemaakt.. nu kan ik gewoon met mn laptop op mn desktop.. maar hoe moet ik dit nu doen op de adere laptop??? want hij wordt nog steeds niet weergegeven... :S:S
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan