Problemen met windows 7 installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appie70

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
64
Hallo,

Ik heb een computer met windows 7 proffesional 32 bit erop. Aangezien mijn computer de laatste tijd langzamer wordt heb ik besloten om windows 7 proffesional 32 bit opnieuw te installeren (clean install), maar deze keer op een andere harde schijf, omdat deze sneller is en over meer capaciteit beschikt ( deze harde schijf heb ik tevens ook geformateerd voordat ik het probeerde te installeren). Zodoende heb ik geprobeerd om windows 7 op mijn andere harde schijf te installeren. Ik beschik niet over een installatie cd, maar over een ISO bestand.
Deze ISO bestand heb ik uitgepakt op de harde schijf waar mijn huidige besturings systeem op zit en vanaf daar opgestart. Alles verloopt perfect totdat de computer opnieuw opstart en bij een scherm "een ogenblik geduld.." blijft hangen. ik heb het een paar keer opnieuw opgestart maar nog steeds geen succes. Wanneer ik mijn computer nu opstart krijg ik, voordat windows opstart, een scherm genaamd Opstartbeheer. Hier kan ik kiezen uit twee opties.
Optie 1: windows setup
Optie 2: windows 7
Hierbij kom ik, wanneer ik de eerste optie kies, terecht bij de scherm waar het vasthangt.
En bij de tweede optie start windows 7 op waarvan ik windows 7 probeerde te installeren.

De manier van installeren die ik hierbij heb toegepast lukte bij de eerste keer installeren van windows 7 wel. :confused:


Systeem speccs:
Processor: AMD athlon II x4 630 r
RAM : 4.00 GB
Videokaart: ATI radeon HD 4770
moederbord : asus M4A78L M-LE

Ik heb hier zeer weinig verstand van en ik zou het heel erg waarderen als jullie mij konden helpen :D
 
Hoi,
waarom brand je het isobestand niet op dvd met b.v. ImgBurn en start dan van de bootable dvd op?
Maar kun je vertellen hoe je precies hebt geïnstalleerd? Heb je tijdens die install. die andere schijf aangewezen als doelschijf? Heb je gekozen voor een clean install. of voor een upgrade? Vertel eens hoe het in z'n werk is gegaan. Is dat een nieuwe schijf waarop je installeert of een nieuwe oude?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Dank je wel voor het reageren.

Ik heb nu twee harde schijven op mijn computer. Een met de letter C en de ander met de letter K.
C is een redelijk oude harde schijf waarop windows 7 zich bevindt. Ik heb harde schijf K 8 maanden geleden gekocht en sindsdien daarop alleen gegevens opgeslagen (zoals spelletjes, programma's en word documenten.)
Nu wil ik een clean install van windows 7 op schijf K zetten. Zodoende heb ik de ISO uitgepakt in C en de installatie van windows 7 gestart vanaf harde schijf C. Toen kreeg ik een setup schermpje waar ik eventueel aangepaste installatie had gekozen en zo schijf K als doel voor windows 7 geselecteerd. De installatie verliep zoals het hoort. Toen mijn computer opnieuw opstarte hing het vast bij een blauwe scherm Een ogenblik geduld.. (de scherm na "windows starten")
Bij de bios heb ik helemaal niks verandert voor deze gebeurtenis

Ik heb het niet op een DVD gebrandt omdat ik het precies op dezelfde manier windows 7 op C heb geinstalleerd tijdje terug.
Ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd over mijn situatie

Groetjes
 
Laatst bewerkt:
Om het makkelijk te maken zou ik toch een dvd branden in dit geval, ontkoppel die andere schijf als je toch op een andere schijf opnieuw wilt installeren en doe een clean install. Dan heb je hem meteen op C: staan. Lukt 't dan nog niet dan kun je alsnog die ander schijf weer aankoppelen met een werkend systeem.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan