Windows 7 stopt er zomaar mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Berichten
1.005
Hallo,
Ik haal net mijn pc uit de slaapstand en krijg onmiddelijk een blauw scherm met :
0x00000050 (0xC2AC14F7) 0x00000008, 0xC2AC14F7, 0x00000002
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
Ik heb de pc toen uitgezet en nog eens aangezet en toen kreeg ik gelijk weer een blauw scherm met 0x000000D1 (0xCA8A8B15) 0x00000002, 0x00000008,0xCA8A8B15.

Alles heeft eigenlijk altijd probleemloos gewerkt en ik heb geen flauw idee waar dit vandaan kan komen. Een week of 2/3 geleden heb servicepack 1 gedownload en daarna werkte alles ook gewoon goed. Ik hoop dat iemand raad weet want dit gebeurd net op een moment dat ik mijn pc hard nodig heb.
mvrgr. Kanyarat.
 
Werd er geen bestand onderin het blauwe scherm genoemd, wat het veroorzaakt?
 
Wordt namelijk wel vaak aangegeven. Wat ik zo even snel op het internet lees, kan het met logitech te maken hebben of een netwerkkaart.
 
Probleem is dat ik nu helemaal niet verder kan. Ik zal eens kijken wat ie nu doet als ik hem weer aanzet. Net even geprobeerd en nu kreeg ik weer een ander blauw scherm met:
MEMORY_MANAGEMENT
STOP: 0x0000001A (0x00041287) 0x00000018, 0x0000000, 0x0000000

Het zijn dus iedere keer andere meldingen en nummers.
 
Zou wel eens een groot hardware probleem kunnen zijn.:(

[edit]Kijk eens of je het geheugen kunt testen met Memtest86;
www.memtest86.com
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan ik dat doen? Als ik de pc niet aan de praat kan krijgen. Ik zit nu op een laptop.
 
Blauweschermen kunnen pas komen als je Windows geladen wordt. Deze test op cd branden en daarmee opstarten.
 
Ok bedankt. Ik ben geen whizzkid maar ga het eens proberen.
 
Ik heb er maar 2Gb nieuw geheugen ingezet, die had ik toch nog liggen. Daar ligt het blijkbaar niet aan want ik kreeg gelijk weer een blauw scherm en ditmaal met de melding:
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. Het is dus iedere keer weer wat anders.
 
Hoi,
welke antivirussoftware en firewall heb je? Het is me n.l. opgevallen dat meerdere gebruikers last hebben/hadden van het probleem na downloaden/installeren van SP1. Meestal gebruikers v.e. 64-bits systeem die een specifiek merk internetsecurity aan boord hadden.
 
Gisterenavond selecteerde ik met F8 "uitschakelen van stuurprogrammahandtekening bekrachtigen" en toen startte windows weer op. Vanmorgen weer alle opstart mogelijkheden nog eens geprobeerd met F8, maar nergens komt ie verder dan "Windows Starten". Ik kan me ook niet voorstellen dat het aan de hardware ligt want alles is vrij nieuw en heeft tot nu toe prima gewerkt. Voor antivirus heb ik AVG Free en tot nu toe probleemloos.

Vanmorgen vroeg nog maar eens van alles geprobeerd (kan niet zonder, skype elke dag met mijn vrouw in verweggistan) maar zonder resultaat. Nu kreeg ik een. BSOD met: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA. STOP: 0x00000050 (DxC278D620, 0x00000001, 0x8AEC4F0D, 0x00000002)

Nog maar eens geprobeerd en nu een BSOD met: DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. STOP:0x000000D1 (0xCA889B15, 0x00000002, 0x00000008, 0xCA889B15).
 
Opgelost!! Het bleek toch het geheugen te zijn. Ik had er 2 bankjes uitgehaald en vervangen door 2 nieuwe die ik nog had, maar het probleem bleef bestaan. toen heb ik alle bankjes eruit gehaald en een voor een weer teruggezet, het probleem zat in een van de 2 bankjes die ik eerst had laten zitten. Tja, zoals eerder al gezegd, ik ben nu niet bepaald een whizzkid. Wel vraag ik me af hoe geheugen "zomaar" stuk kan gaan. Of is dit gewoon slijtage? In ieder geval bedankt voor de reacties!!
mvrgr. Kanyarat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan