pingen vanaf laptopt +2 vm naar pc lukt wel andersom niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rockscorp

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2011
Berichten
4
ik kan niet pingen vanaf pc

naar de laptop, router en 2 virtuele machines

ik heb wel internet (op elke machine en vm)

heb firewall uitgezet tevergeefs

kan wel pingen naar internet sites


alvast bedank voor de moeite
 
Lijkt mij véél logischer dat de ontvangers (=laptop + 2 VM machines) ping-aanvragen blokkeren.
Kijk dus de firewall-instellingen na op die 3 machines. Beste tijdelijk uitzetten.

M.b.t. die 2 VM machines: Kijk eens na of de ip-adressen van die 2 VM-machines wel op hetzelfde netwerk liggen als die van je pc.
Is dat niet het geval, dan ligt het bijna zeker aan de netwerkinstellingen van die 2 VM-machines dat je ze niet kunt pingen: Alleen "Bridging modus" in de VM machine levert (min of meer) transparante netwerkverbinding met het thuisnetwerk etc.; NAT modus of Host-Only niet, TENZIJ je pc de host is van de VM machines.

Tijs.
 
hm, al gekeken of je het ip goed hebt?
staan de computers beide aan?
welke OS gebruik je op beide computers?
waarom moet je eigenlijkar die computer pingen? (sorry, ben gewoon nieuwsgierig)
via waar ping je? (cmd, ander programma?)
al gekeken of die computer door andere programmas wel word gevonden? (een poortscanner e.d.)

MVG,
Wout
 
pc is niet de host van de vme's dat is laptop

dat zelfde netwerk vmes probeer ik juist goed te krijgen met al gehele netwerk

het lijkt te werken zonder echte aanpassingen ik kan vanaf laptop pingen naar vm internet doet het ook (dus dan zal het ongeveer klopen neem ik aan)

ik ben dan redelijke neewbie maar ik weet 200% zeker dat pc's aan staan

ik weet niet of de ip goed is wat is een goed ip?

allemaal windows 7 ( kan het hier aan liggen? ) en een win 2008

ik ping gewoon via cmd

hoe gaat dat in zijn werk met een poort scanner?
 
trouwens ik kan ook verbinding maken met extern bureaublad vanaf laptop naar de pc

en ik kan niet naar de router pingen ook

ik heb net getest om firewall uitezetten en ja het werkt... echter de instelingen zijn zelfde lijkt het

dus waar ligt het aan? welke instelling kan niet hele firewall uit laten
 
Laatst bewerkt:
Tsja, je hebt firewalls en firewalls. Afhankelijk van welke anti-virus etc. software je gebruikt krijg je automatisch ook dáár een firewall erbij.

Als je de firewall uitgeschakeld hebt op de laptop dan had ik verwacht dat pingen naar de laptop wel zou moeten lukken (de VM-machines is een heel ander verhaal).

Meld eens de ip-adressen van alle pc's/vm's/laptops, dus doe in alle pc's/vm's/laptops allemaal even:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
en geef ons het getoonde ip-adres door en op welke computer die van toepassing is.

Tijs.
 
ik begrijp die windows r toets niet


maar ik geloof dat het nu ongeveer alles klopt

even firewalls met elkaar vergelijken aanpassen en als het goed is kan ik pc in domain opnemen

ik zal het nog even testen kijken mocht het werken een een handpalm geholpen

bedank !!!
 
[Windows-toets]r toetscombinatie is het gebruik van de toets tussen de Ctrl en Alt aan de linkerkant van je toetsenbord, gecombineerd met het indrukken van de r. Hiermee wordt het Uitvoeren vakje geopend, waar je commando's kunt ingeven.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan