Computer is te traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

MiGr

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2006
Berichten
73
Ik heb twee computers waarvan ik zou verwachten dat ze ongeveer even snel zijn. Helaas is een van de twee een stuk trager, bijvoorbeeld bij het laden van internetpagina´s. Bij het laden van bijvoorbeeld funda.nl duurt het bij de ´langzame´ computer echt minuten voordat ik verder kan. Gedurende die tijd draait iexplorer op 100% CPU. Bij het laden van funda.nl draait iexplorer op de ´snelle´ computer ook 100% CPU maar slechts gedurende een korte piek.

Ik heb met pc wizard voor beide computers een benchmark gedraaid. Het vreemde is dat de ´langzame´computer een hogere rating scoort dan de ´snelle´ computer. Bijgevoegd stuur ik de uitkomsten mee.

Wie kan mij advies geven hoe ik de ´langzame´computer sneller kan maken.
 

Bijlagen

  • pcwizard snelle computer.JPG
    pcwizard snelle computer.JPG
    93,1 KB · Weergaven: 74
  • pcwizard langzame computer.JPG
    pcwizard langzame computer.JPG
    99,9 KB · Weergaven: 52
Virus- en malwarevrij?

Ik heb Super Anti Spyware, MalwareBytes en Avira laten lopen en die hebben geen virussen of malware gevonden. Dus volgens mij is de computer inderdaad virus- en malwarevrij
 
Een idee is om IE in veilige modus te starten, dus zonder invoegtoepasingen z.a toolbars, activeX plugins e.d, om vast te stellen of de problemen mogelijk veroorzaakt worden door dit soort browser-toevoegingen.

IE opstarten in veilige modus:
Combineer [windowstoets+r] en typ iexplore -extoff in het zoekvenster
Klik op de link iexplore -extoff in het programma menu.
Surf een tijdje op deze manier en kijk of het nu wel goed gaat. je zal natuurlijk in veilige modus van bepaalde browservoorzieningen geen gebruik kunnen maken.
Als blijkt dat het in veilige modus goed gaat dan zal je de invoegtoepassingen (in normale modus dus) 1-voor-1 moeten uitschakelen om de boosdoener te isoleren.

Kijk ten 2e eens naar deze sites:
Als 3e optie zou de standaardinstelingen kunnen herstellen. Het opnieuw instellen van IE heeft als gevolg dat je alle gebruikersinstellingen verliest: Geschiedenis, Inloggegevens (wachtwoorden), toolbars e.d.
Doet dit alleen in het uiterste geval! zie: http://www.gratissoftwaresite.nl/ti...ele+Internet+Explorer+met+een+druk+op+de+knop
 
De tips van Dorado hebben gewerkt.
Ik heb de volgende invoegtoepassingen uitgeschakeld:
* DivX HiQ van DivX, LLC
* DivX Plus Web Player HTML5 <video> van DivX, LLC
* DiVXBrowserPlugin Object van DivX, LLC
* WPAPreferences van DivX, LLC

Er stonden ook nog wat oude invoegtoepassingen waarvan ik de software al eens verwijderd heb. Hoe kan ik die invoegtoepassingen verwijderen?
 
De tips van Dorado hebben gewerkt.
Ik heb de volgende invoegtoepassingen uitgeschakeld:
* DivX HiQ van DivX, LLC
* DivX Plus Web Player HTML5 <video> van DivX, LLC
* DiVXBrowserPlugin Object van DivX, LLC
* WPAPreferences van DivX, LLC

Er stonden ook nog wat oude invoegtoepassingen waarvan ik de software al eens verwijderd heb. Hoe kan ik die invoegtoepassingen verwijderen?
Op http://support.microsoft.com/kb/936213 kun je lezen onder methode 3: Internet Explorer uitvoeren in de modus Zonder invoegtoepassingen hoe je de invoegtoepassingen kunt beheren cq. uitschakelen.

Als je nog iets meer wilt weten over invoegtoepassingen, kijk dan ook hier: http://windows.microsoft.com/nl-NL/...t-Explorer-add-ons-frequently-asked-questions
Succes.!
 
Kijk eens bij de langzame PC of daar soms de processen Ati2evxx.exe en/of wmpnetwk.exe draaien. Dat zijn twee overbodige processen die wel je hele PC plat leggen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan