Hoe krijg ik mijn PC weer aan het werk? (win7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ahasveros5

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2011
Berichten
6
Beste Allemaal,

Ik was recentelijk een potje aan t gamen, toen mijn computer ineens volledig crashde.
M'n game liep helemaal vast, en geen ctrl + alt + del hielp. toen werd mn scherm heel even blauw en toen viel mn pc uit. mijn pc wil nu niet meer opstarten, hij zegt dat video en system BIOS shadowed zijn. vervolgens doet hij niks meer. in het boot menu kan hij geen enkele boot meer vinden.
Ik heb een acer aspire 5520, origineel met windows vista maar daar heb ik recentelijk windows 7 opgezet. wat moet ik nu doen?

Mvg,
Ahasveros5
 
Heb je je Bios al eens gereset? (Dat doe je door het batterijtje op je moederbord er voor een minuut of 5 eruit te halen, en er daarna weer terug instoppen).
 
Is er toevallig een jumper op je moederbord aanwezig. Dat is een klein plastic dopje wat over 2 pinnetjes zit geschoven. Het zit meestal in de buurt van je CMOS ( bios batterijtje ) een groot silver rondje.

Zo ja, trek deze los en start de pc op gaat het dan goed dan bij de volgende herstart weer het jumpertje erover heen het liefst als het kan een andere combinatie van 2 pinnetjes. Hiermee reset je het geheugen van je BIOS en zet je alles weer naar de fabrieksinstellingen.
 
Dat is dus exact hetzelfde als wat ik post. Alleen dan op de andere manier..
 
Dit is voor de doorsnee gebruiker alleen net iets makkelijker. Die CMOS batterij los trekken vinden veel mensen gevaarlijk.
 
Ga ik meteen proberen! zogauw ik een schroevendraaier heb gevonden. het betreft hier trouwens wel een laptop, zit daar ook zo'n CMOS batterij/jumper?
 
Okee dit is wat ik gedaan heb: ik heb even de achterkant van mn laptop eraf geschroefd. vervolgens heb ik een avond en een ochtend alleen maar naar mijn moederbord geKEKEN. gewoon om ff te kijken wat jullie bedoelen. ik start m'n computer nog een keer op en hij doet het opeens..... de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Thanks anyway :)

Edit; Okee, ook dit was weer een moment van valse hoop. na enkele minuten liep hij weer vast met het gevolg dat ik hem geforceerd uit moest zetten, en nu start hij weer niet op, blijft weer hangen bij m'n bios.

Edit2; hij start tenminste weer normaal op, ik kom weer in mn eigen pc. blijft alleen wel crashen als ik een game run :S ik heb al een systeemherstel gedaan in veilige modus.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan