Krijg het internet niet aan de praat

Status
Niet open voor verdere reacties.

witchie

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Berichten
7
Beste allemaal,

Ik ben vanmiddag in bezit gekomen van een extra pc... Heel fijn natuurlijk waren het niet dat deze op Vista draaide:eek:. Geen probleem windows XP cd erin en opnieuw installeeren die handel.:cool:

Nu ben ik al uren bezig om de Ethernet-controller aan het werk te krijgen :mad: (dit terwijl hij op vista prima werkte)
Ik heb al diverse drivers gedownload via Realtek maar dit mag tot nog toe niet baten

Het betreft een Realtek RTL8139/810x Fast Ethernet PCI
Mochten jullie mij kunnen helpen maken jullie mij erg gelukkig:love:
 
heb je al bij apparaatbeheer gekeken of je wel de goede drivers hebt?
start/configuratiescherm/prestaties en onderhoud/systeem/hardware/apparaatbeheer
 
Yups,

Het probleem is juist de drivers, echter kan ik de juiste nergens vinden....(ook niet op realtek website)

Driverscanners werken natuurlijk ook niet omdat ik geen contact met het internet kan maken....

Tnx tot zover
 
Die software zit meestal op de cd van het moederbord.
Je zal even die naam moeten plaatsen.
 
Het is een pc die van Mycom afkomstig is.
De moederbord cd zit er wel bij echter bevat deze niet de gewenst drivers.
Ook via de website van Asus zijn de goeie drivers niet te vinden (of gewoon niet werkend te krijgen op mijn pc)

het MB is Asus p5kpl-am epu
 
@ 100tibor: Hier heb ik inderdaad ook diverse drivers van geprobeerd echter werken deze niet. bij apparaatbeheer blijven de vraagtekens en het internet blijft uit

@ Aptje Via Asus heb ik ook drivers geprobeerd echter is de melding die steeds naar voren komt als volgt:
Installer can't find atheros AR8121/AR8113/AR8114 ethernet controller on your system.
 
Deze had ik nog niet gepobeerd...

Echter durf ik het haast niet te zeggen... maar ook deze werkt niet :(
 
Die had ik reeds al geinstalleerd nadat ik windows xp erop gezet had.

Echter het net nog eens gedaan en dit maakt geen verschil :(
 
Ook dit werkte helaas niet...
Ik heb inmiddels het moederbord verwisseld voor mijn eigen Asus m4a78-HTPC en de boel draait nu als een zonnetje.

Niet te min heel erg bedankt voor de opties en hulp.
 
Het zal de oplossing wel niet zijn maar staan alle services van je kaart aan en draaien die zonder problemen? dit probleem heb ik namelijk is gehad met een computer al kwamen er geen driver error's...
weet je nog welke drivers er op het vista systeem stonden geinstalleerd? probeer deze dan te installeren(als ze compatitabel zijn met WinXP)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan