Netwerk/internet problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

toszie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2011
Berichten
2
Dag allemaal,

Ik heb een probleem met mijn internet waarmee ik onderhand alle haren uit mn hoofd trek.

Ik zal de volgende feiten even opsommen:

- Macbook Pro uit Canada gekocht in 2010
- Gebruik alleen airport, draadloos internet
- Op drie plaatsen: School, Thuis 1 (sitecom router, onbeveiligd), Thuis 2 (netgear router beveiligd)

Het probleem is bij Thuis 2. Elke keer als ik namelijk een tijd niet op mn laptop heb gewerkt of verbinding met een ander netwerk heb gehad dan doet internet het niet meer.

Als ik bijvoorbeeld thuis kom uit school, doet niets het meer en heb ik ook een vreemd ip adres. (beginnend met 254) Diagnostische info en assistent helpen allebei niet evenals DHCP Lease vernieuwen.

Wanneer ik echter DHCP - handmatig invoer: 192.168.1.12 (of iets ander ipv de 12) dan krijg ik weer verbinding alleen doet het internet het nog niet. Na het tijdelijk afsluiten van de stroom naar router en modem doet hij het wel weer.

Weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen? Het probleem lijkt dus te zitten in dat ik een verkeerd IP adres krijg van wie dan ook.

Ik heb al eerder ziggo gebeld en man zei dat er iets tussen zit dat mn ip adres bepaald. (???) Maar ik kon niets vinden, ik heb mn firewall heel laag staan zeg maar.

Drie andere mensen gebruiken de router zonder problemen en ik heb ook al mn MAC-adres in de router gezet.

KAN IEMAND MIJ AUB HELPEN???! IK BEN WANHOPIG AAN HET WORDEN...
 
enige wat ik kan verzinnen is bij netwerkvoorkeuren, geavanceerd, de TCP/IP op " configureer IPv4 op "via DHCP" moet staan. daar krijgt je computer de IP-adres van je router....
 
Hallo en welkom op Helpmij,

Ik heb je vraag los gemaakt van het andere topic want het is namelijk niet de bedoeling dat je je vraag start in een bestaand topic.
Je moet de juiste sectie zoeken en een nieuw topic openen.

Hoe dan ook, hij staat nu op een eigen plekje.....

T
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan