Dongel in combinatie met WLAN zonder internet werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Berichten
3.141
Mijn collega's en ik hebben de volgende setup in ons kantoor. Aan een draadloze router hangt een NAS voor backup van meerdere laptops. Deze router is niet met het internet verbonden. Als internetverbinding heeft iedere laptop een dongel (zie plaatje hieronder).

Het vreemde is dat deze combi op mijn laptop prima werkt, maar op die van mijn collega niet. Als hij verbonden is met de router, werkt zijn internetverbinding via z'n dongel niet. Uit diagnose blijkt dat de pc bij de router gaat zoeken naar de internetverbinding en niet bij de dongel, het lijkt dus een prioriteitsprobleem. Is dit ergens in te stellen? Wij beiden werken met Win7.

attachment.php
 

Bijlagen

  • netwerk.jpg
    netwerk.jpg
    65,8 KB · Weergaven: 34
Netwerkcentrum openen.
Draadloze netwerken beheren linkerkant.
Het netwerk waar je geen gebruik van wilt maken, eenvoudigweg verwijderen.
Wil je er later toch weer op, eenvoudigweg in de systemtray rechtsklikken op het netwerkicoon en verbinding maken.
 
Dat snap ik, maar de bedoeling is juist dat we ze tegelijk willen gebruiken. Het is natuurlijk erg onhandig als je iedere keer opnieuw moet verbinden als je óf wil internetten, óf de automatische backup zijn werk wil laten doen.
 
Als je eens probeerd bij draadloze netwerken beheren de volgorde anders instelt.
Daar je het hebt over een prioriteitsprobleem.
Niet geschoten is altijd mis.
 
Heb ik naar gekeken, alleen is de dongel geen draadloos netwerk, dus die staat daar niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan