Er is een probleem opgetreden tijdens het afspelen van het bestand in Windows Media P

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
2.170
Ik heb onlangs al mijn mp3 bestanden verplaatst naar mijn Nasbox. Nu kan ik niets meer afspelen. Ik krijg de melding:Er is een probleem opgetreden tijdens het afspelen van het bestand in Windows Media Player.
neder gespeur via Windows help, leert dat ik in mediaplayer ergens media moet kunnen delen. Dat zou kunnen via het pijltje onder de tab 'mediabibliotheek'. Maar deze laatste zit er bij mijn mediaplayer niet op....
 
Laatst bewerkt:
classic en quicktime, speelt wel af, maar geen geluid.
 
Ik heb een aantal mp3-tjes teruggezet naar de HD van de laptop. Nu blijkt dat ze hier vandaan ook niet af te spelen zijn.
ben bang dat er een bugje ofzo zit in WMP12. Weet iemand hoe ik dat zou kunnen herstellen?
 
wat als je je media bibliotheken in win mp eens helemaal op nieuw instelt?
 
via google kwam ik op de volgende wijze:

Klik op start en typ het volgende in de zoekbalk: Services.msc en druk op ENTER
In de lijst die geopent wordt scroll je naar onder en ga je op zoek naar de "Windows Media Player Network Sharing Service"

stop de "Windows Media Player Network Sharing Service". Het kan zijn dat deze service niet gestart is, dit maakt niets uit, mocht de service wel gestart zijn, dan moet deze gestopt worden.

2. Klik op start en typ het volgende in de zoekbalk en druk dan op ENTER
%Userprofile%\AppData\Local\Microsoft\Media Player (deze regel bevat geen spaties, dus gewoon alles achterelkaar overtypen of copy/pasten)

3. In het venster wat je nu krijgt te zien, zouden de media bibliotheken bewaard moeten worden(.wmdb). Al deze .wmdb bestanden mag je verwijderen. Dit zijn niet de effectieve bestanden, enkel de verwijzingen naar de locaties die opgenomen moeten worden naar de mediabibliotheek.

Als al deze bestanden verwijderd zijn, mag je de Mediaplayer weer opnieuw openen. Als het goed is moet hij nu aangeven dat er nog geen bestanden aan de mediabibliotheek zijn toegevoegd. Mediaplayer zal automatisch de standaard locaties toevoegen aan de bibliotheek. Had je zelf nog andere mappen toegevoegd, dan zul je dit nu opnieuw moeten doen.


Helaas, dit geeft geen resultaat...
 
Inmiddels heb ik als test ook winamp en mediamonkey even geïnstalleerd. Ook nu geen enkel geluidje....
 
Ik zit hier nou bijna 10 jaar op het forum en voldoe jaarlijks netjes mijn contributie.
Nog nooit ben ik door een snotneus in zéér gebrekkig Nederlands op zo'n manier aangesproken. Ik verzoek een Mod om dit bericht te verwijderen, anders ben ik genoodzaakt mezelf te verwijderen.
 
Ik zit hier nou bijna 10 jaar op het forum en voldoe jaarlijks netjes mijn contributie.
Nog nooit ben ik door een snotneus in zéér gebrekkig Nederlands op zo'n manier aangesproken. Ik verzoek een Mod om dit bericht te verwijderen, anders ben ik genoodzaakt mezelf te verwijderen.

Zeer vervelend dat u dit zo ervaard.
Hiervoor hebben we een misbruikknop, gelieve deze te gebruiken zodat er sneller kan worden ingegrepen.
Succes verder, Jackall
 
ik had watchdog op bezoek. nee.... nog immer niet opgelost
 
wat als je nieuwe muziek op de computer zet want het begint steeds meer en meer te lijken op corrupte bestanden.
 
Dat zijn het niet hoor. De muziek staat op mijn netwerkschijf, een NAS box, en zijn met mijn pc op zolder prima af te spelen. Alleen gebruik ik op zolder XP en beneden Win7...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan