vhs overzetten naar dvd met ulead videostudio, maar geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

rhcdg

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2011
Berichten
21
Hallo allemaal,

Ik probeer een vhs-band te digitaliseren en heb daarvoor een kabeltje gekocht met bijbehorende cd van Ulead Video Studio 10. De videobron is een klein tv-toestelletje met een ingebouwde videorecorder, ahw een klep onder het schermpje. Het kabeltje is een 'audio/video grabber' van het merk Konig en loopt van de scart-uitgang van de videorecorder (knopje op scartaansluiting op 'output') naar een usb-poort aan de voorkant van mijn pc (Vista).

Het stuurprogramma is geïnstalleerd, maar in de Ulead software verschijnt geen beeld (wel op het scherm van het tv-toestel) en in de Verkenner zie ik ook geen vermelding van de videobron. De pc lijkt de aansluiting m.a.w. niet te herkennen.

Wat kan ik doen? Alvast dank voor jullie reacties!

Rutger
 
misschien even op NTSC zetten ipv PAL, helpt vaak wel
 
Er is geen optie in de Ulead wizard voor PAL of NTSC, ik krijg eenvoudig geen beeld. Zou het komen doordat de video al op het tv-toestel wordt afgespeeld? Maar waarom zie ik ook geen vermelding van de aansluiting in de Windows Verkenner?
 
Het heeft mogelijk te maken met de in/out poorten op mijn videorecorder. Ik denk dat de reden is dat ik geen out-poort heb. Zal het dus met een andere vcr moeten proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan