Activiteiten agenda op mijn website door gasten zelf te vullen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pesto

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2004
Berichten
2
Ik heb weinig ervaring met het maken van een website, maar zou graag een activiteiten agenda op mijn site plaatsen waar gasten zelf activiteiten kunnen plaatsen.
heeft iemand een tip voor mij?
Bij voorbaat dank voor je reactie,
groeten Peter
 
Laatst bewerkt:
Hoi Peter,
Een simpele vraag, maar ... hoei! :rolleyes:
Punt is, dat als je gasten toegang wilt verlenen tot je server, je ook kans hebt op ongenode gasten: spammers en diverse soorten inbrekers.
Er moet dus een systeem komen waarmee de ongenode gasten buiten de deur blijven, en de rest kan binnenkomen. Voor een goede beveiliging moeten dan gebruikersnamen en wachtwoorden uitgedeeld en bijgehouden worden.
Als het niet om een beperkte groep gaat, zal daar een database voor nodig zijn. Dat is te realiseren met server-side techniek (PHP), wat ook gebruikt zal moeten worden om de feitelijke toegang na het inloggen mogelijk te maken.
Al met al niet heel erg eenvoudig.
Maar er zijn wel diverse scripts in omloop.
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik denk dat je het in die hoek moet zoeken (als je geen CMS hebt waarin het via een plug-in geregeld kan worden). Misschien komt nog iemand langs die er wel ervaring mee heeft en kan beoordelen wat een veilig en goed werkend php-script is. Hope so!

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan