Computer loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

jony77

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2010
Berichten
157
Hallo,

ik heb de laatste tijd problemen gehad met het vastlopen van mijn computer. Het beeldscherm bevriest dan ineens en ik kan ook niet ctrl + alt + del doen want dan gebeurt er niets. Mijn computer loopt zomaar vast, wanneer ik bijvoorbeeld op internet zit of een spel aan het spelen ben.

Ik had dit probleem eerst niet, maar het kwam ineens. Ik heb al een virusscan uitgevoerd met bitdefender antivirus pro 2011, heb al meerdere scans gedaan met: Spyware search and destroy, ad aware 2007 en ad watch 2007.

Mijn systeem (zelf in elkaar gezet):
- Windows 7 Ultimate 64-bits
- AMD Phenom II X4 B55 Processor 3.20 GHz
- AMD Radeon 6800
- ASRock 870 extreme 3
- Samsung HD103SJ ATA harde schijf

Ik hoop dat dit genoeg informatie is en ik hoop snel op een oplossing want het is erg irritant.

Alvast bedankt!
 
Als het beeld "bevriest" is de oorzaak in veel gevallen een te heet gelopen videokaart (ventilator stuk of slechtdraaiend door stof, stof in het koelblok...)
 
Open je computer maar eens en maak het helemaal stofvrij ( in iedergeval je koelblok(ken). Kijken wat hij dan doet.
 
Ik heb naar de temperaturen gekeken met behulp van Speedfan en ik kreeg de volgende resultaten ( ik draaide een spel op de achtergrond, APB Reloaded, om dan naar de temperaturen te kijken want dan loopt het meestal vast):

- System: 35 graden
- CPU: 46 graden
-HDD: 41 graden

ik weet niet of dit te hoge temperaturen zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan