Domein met Windows Server 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

WDHBGS

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010
Berichten
1.348
Hallo,

Ik probeer in Windows Server 2003 Enterprise Edition een PDC Domein (Active Directory-domein) op te zetten.
Ik gebruik de recentste versie van VirtualBox.
Ik heb namelijk Server 2003 ge�nstalleerd op VirtualBox.
Ik heb ook Windows XP Professional ge�nstalleerd in VirtualBox.
IK probeer Windows XP te laten verbinden met dat domein.

Het lukt echt niet.

Ik weet ook niet welke netwerk-instellingen ik moet instellen in VirtualBox.
Ik wil dus graag een uitgebreide stap-voor-stap-handleiding waarin ook iets over Group Policy staat.

Ik wil graag snel een handleiding en een oplossing voor de netwerk-instellingen in VirtualBox.:thumb:

Groetjes, WDHBGS:d:thumb::thumb::d
 
8 keer ik en 1 keer snel.
snel zal op een gratis forum niet gaan.
en ik is niet zo mooi om te lezen.
welke virtualbox gebruik jij
 
a. Zet DHCP serving uit op de DC als de netwerkinstellingen op de DC en XP beiden op Bridging modus staan (dus verbinding hebben met hetzelfde netwerk als de host-computer).
b. Zorg ervoor dat de XP machine het ip-adres van de DC kan pingen.
c. Stel in de XP machine het ip-adres van de DC vast in als primaire DNS-server. Ik ga er hier vanuit dat je op de DC ook de DNS van het domein draait, ondertussen.
d. Voeg de XP machine toe aan het domein van de DC.

Problemen met domein-verbindingen hebben bijna altijd betrekking op DNS, vandaar bovenstaande.

Over group policies ga ik hier niet praten. Google (en de Microsoft-sites, zoals Technet) zijn je vriend. 1 tip heb ik wel voor je: Installeer Group Policy Management Console voor het beheer van je group policies. Verder kun je hier gedocumenteerde group policy-scenario's vinden.

Succes,

Tijs.
 
Bedankt @dnties,

Het werkt!!!

Groetjes, WDHBGS
 
Fijn dat het je geholpen heeft. Bedankt voor de terugmelding.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan