Probleem met branden op 2x speed

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marceltjuh

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2011
Berichten
15
Ik heb vorige week een spindel met lege dvd's gekocht (50 stuks) bij een winkel bij ons in de buurt ze waren in de aanbieding voor 10 euro dus ik dag die nemen we maar gelijk mee want ik brand nogal regelmatig films, nou het volgende probleem.

de dvd's moeten op 2x speed worden gebrand, en het rare is dat Nero, Alcohol 120%, Power iso, Deamon tools, hem allemaal automatisch op 4x speed zetten om te branden ik kan dat niet wijzigen, dus wanneer de dvd gebrand is ken ik hem niet afspelen.

Heeft misschien nog iemand tips hoe ik het kan oplossen?

DVD gegevens:

Commodore
DVD-R
4.7GB
2x Speed

Vriendelijke Groeten

Marcel
 
Oke ik heb hem gedownload en heb al me VIDEO_TS bestanden in een iso gemaakt, hij is nu aan branden op 2x speed ik laat zo snel mogelijk weten of het goed is gegaan
 
ik heb hem dus gebrand, nou is die klaar en doet die het nog niet hij zegt dat ik 4.38gb van de 4.38gb vrij hebt op me dvd, ik snap niet wat ik fout doe
 
Zou het mischien aan je brander of de kwaliteit van de dvd's kunnen liggen.

Ik zou je aanwillen raden het eens op een andere pc ( vriend of bekende) te proberen.

Normaliter moet het met "-" ook lukken alhoewel "+" in het algemeen beter is naar horen zeggen.
Mijn brander slikt alles wat ik erin stop.
 
dat is toch raar want normaal brand ik dvd's met de DVD-RW van Platium 16x speed en daar gaat het prima mee
 
Nou is € 10,- voor 50 stuks wel erg goedkoop
Vind je, kijk hier maar eens. Ik gebruik deze al jaren met volle tevredenheid.

Marcel, kan je in stappen uitleggen wat je precies gedaan hebt met branden en waarmee je deze wilt afspelen. Ik zie nu dingen door elkaar lopen waar ik nu geen barst meer van snap.
 
wat ik precies heb gedaan is het volgende:
DVD in de dvd brander gedaan, ImgBurn opgestart, met deamon tools de VIDEO_TS bestanden tot een iso gemaakt, de iso bestand in ImgBurn geladen, speed op 2x gezet, ook al geprobeert op 1x speed, maar met bijde doet de dvd het niet, hij brand hem en compleet hem maar kan hem niet afspelen op mijn computer of dvd speler, mijn computer geeft zelfs aan dat de dvd leeg is (4.38GB).

ik ben radeloos.
 
wat ik precies heb gedaan is het volgende:
DVD in de dvd brander gedaan, ImgBurn opgestart, met deamon tools de VIDEO_TS bestanden tot een iso gemaakt, de iso bestand in ImgBurn geladen, speed op 2x gezet, ook al geprobeert op 1x speed, maar met bijde doet de dvd het niet, hij brand hem en compleet hem maar kan hem niet afspelen op mijn computer of dvd speler, mijn computer geeft zelfs aan dat de dvd leeg is (4.38GB).
ik ben radeloos.

Ok dan gaan we het nu anders doen. Als eerste is het totaal niet nodig eerst een iso te maken van je dvd bestanden. Imgburn kan deze direct laden om er een afspeelbare dvd van te maken.
Simpel de optie gebruiken "bestanden en mappen" branden.
Als je de video_ts map sleept naar het mappen venster zal imgburn vanzelf vragen of het een data of een video dvd moet worden. Meer niet. Imgburn regelt dit zelf.
Probeer dit eerst eens uit op een andere pc, maar wel met deze schijven.
Zo kunnen we uitsluiten of het een instellingsfout/softwarematige fout of een hardwareprobleem.
Ik wil ook graag van je weten welk merk en type dvdbrander je hebt om te kijken of er bekende problemen zijn in combi met jouw gebruikte schijfjes.
 
mijn DVD brander is een : ATAPI iHAS124 B ATA Device
ik heb hier nog een computer staan waar ik eventueel de dvd brander ervan eruit kan halen en hierin zetten.
 
heb je die andere brander over gezet en lukt het dan nog niet
of
heb je met die andere pc gebrand??
 
Ik heb eerlijk gezegt nog niet geprobeerd om het met de andere dvd brander te proberen, ik ben terug naar de winkel gegaan waar ik ze gehaald hebt, en die man zij dat ik maar is moest proberen om de dvd op DVD-ROM te forceren, weet iemand hoe ik dat het beste kan doen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan