na branden van MPG filmpje krakend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

anja83

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2010
Berichten
13
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen:
Ik heb een kort MPG filmpje gebrand met Nero 6 als data op een dvd.
Het bronbestand op mijn computer speelt prima af, echter als ik het MPG bestand op de dvd open en afspeel, krijg ik een krakend geluid. Ook lijkt het filmpje zich langzamer af te spelen dan normaal. Het geluid loopt wel synchroon met het beeld.
Het bestand is 90,5 mb, dus niet echt groot.

Het gaat in principe om 2 fimpjes van ongeveer dezelfde grootte, en deze moeten beide passen op 1 dvd. Ik had ze al eerder in Avi, maar dat pastte net niet op een 4,7 gb dvd. Bij een double layer van 8,5 mislukt het brandproces iedere keer na een paar seconden dus dat is momenteel ook even geen optie helaas.
Toen maar de filmpjes omgezet naar MPG omdat dat wel prima past op een 4,7 gb schijf en de kwaliteit blijft nagenoeg hetzelfde, of zelfs iets beter nog dan Avi.

Maar helaas door het gekraak ook niet wat ik wil.... wie kan me een tip geven?
Bedankt, groetjes Anja
 
Nero is niet zo sterk in encoderen van mediafiles.
Probeer het eens met dvdflick
 
Ik kwam erachter dat het probleem niet bij Nero of m'n gebrandde dvd ligt, maar bij mijn dvd-speler op m'n laptop.... Ik had al een tijdje geen dvd's meer afgespeeld en daarom dacht ik hier even niet meer aan. Maar het is dus zo dat iedere dvd die mijn speler afspeelt, een krakend geluid voortbrengt. Hoe ik dat kan oplossen hoort dan weer in een ander topic, maar er was feitelijk niks aan de hand v.w.b. deze vraag en de dvd speelt prima af.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan