print capture

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Wij hebben een muzieknotatieprogramma (Noteworthy Composer ofwel NWC), waarmee we muzieksheets maken voor gebruik in de kerk.
Vanuit NWC worden de muzieksheets "geprint" en gecaptured naar een JPG-file. Vervolgens wordt de JPG-file bewerkt waarbij we de muzieklijnen en -noten wat "dikker/vetter" maken, zodat ze beter zichtbaar zijn. Dit gebeurt met Paintshop Photo Pro X3. Daarna wordt de afbeelding negatief gemaakt (zwarte achtergrond met witte muziek en tekst) en wordt van deze JPG's een fotoalbum gemaakt.
Echter, de rechterzijde van de afbeelding is vaag.
Is een van de gebruikte applicaties hieraan debet of een van de werkwijzen?
Hebben jullie tips ter verbetering?
 
Jpg kan beeldkwaliteitsverlies veroorzaken. Probeer eens png, of zelfs bmp?

Dat stukje over "... de afbeelding negatief gemaakt... en wordt van deze JPG's een fotoalbum gemaakt" snap ik niet helemaal (waarom negatief? doet me aan ouderwetse foto's denken! :), wat bedoel je (en hoe) met een fotoalbum maken? Wil je ze dan niet geprint hebben (als echte bladmuziek)?
Wat is het voordeel voor jullie van dat negatief zijn?

ps ik deed dat ongeveer zo, door naar pdf te "printen" (eigenlijk safe as) en de print eventueel te vergroten. Ik zal dan wel iets heel anders doen dan jullie willen!
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie. We gaan ook andere bestandsformaten proberen.
De afbeelding is standaard een witte achtergrond en de notenbalken en tekst in zwart. Met "negatief" bedoelden we dat zwart en wit worden gewisseld. Zwarte achtergrond met witte notenbalken en tekst.

De muziekweergave is ter ondersteuning van de samenzang en wordt gebruikt bij moeilijke melodieën. Weergave op het beamerscherm is ruim voldoende en veel goedkoper en praktischer dan uitprinten op papier en vermenigvuldigen.

Inmiddels zijn we er ook achter dat het proces van dikker maken van de lijnen niet soepel verloopt. In dat zelfgemaakte script zit wellicht een fout.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan