Kan iemand mij op weg helpen met blu-ray branden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KAS

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2004
Berichten
154
Hallo Forum,

Gisteren heb ik mijn eerste blu-ray binnen gehaald.
Het is me wel gelukt om te branden, maar de blu-ray/power DVD pakt hem niet dus ik heb toch wat fout gedaan.

Ik heb een map BDMV en een map certificatie.
In BDMV staan nog verschillende andere mappen, en 2 (index en movieobject) .bdmv mappen die je kan openen met een mediaplayer?
In certificate staat een map backup en die is leeg.

Hoe te branden? Met welk programma het beste (simpelste)?

Verder heb ik nog een vraag over de 40g en meer 3d-downloads, zijn deze mooier dan de 24g, en kan ik deze zonder meer branden op dual-layer?

Met groet, Kas.
 
Hiermee kan je blurays branden.
En wat betreft die 40g, 24g en 3d files: 3d is voor 3d televisies, en omdat het 3d is, hoeft het niet perse scherper te zijn; 40g is, denk ik, beter dan 24g, maar het kan ook zijn dat die 24g gecomprimeerd zijn, en dat de kwaliteit hetzelfde is.
 
Hallo Andreazzz,

Bedankt voor je reactie.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor imgburn, deze doet het met een paar instellingen uitstekend voor het branden van blu-ray"s.

Ik ben er nog steeds niet uit waarom sommige 40g zijn en andere 22g.
Hoe kan je de 40g het beste kijken, door ze te branden op double-layer of via een usb op de tv of op een andere manier?
 
Ze zijn denk te groot voor een usb (aangezien 64gb sticks redelijk duur zijn). Zou je kunnen posten wat voor bestandstype (.avi, .mov e.d.) die 22gb files en die 40gb files zijn?
 
Voor het branden is een doublelayer printable blu-ray disc (+/-€6,-), een blu-ray doosje (€0,60) en printen foto-papier cover en schijfje (?€1,40) nodig.
Dus alles bij mekaar zou het ongeveer €8,- kosten voor een net uitgebrachte blu-ray.
Wat ik kan zien is dat (zeker 3d) minimaal €15,- orgineel is, dus je bent zowiezo goedkoper uit om het zelf te doen.
Blijft natuurlijk nog steeds illegaal.

Op een 64g Usb kopieren, en daarna in je tv is een optie.
Een mediabox/sqeezebox is ook nog een optie.

Zie voor file-type bij *KNIP* blu-ray.

Mod edit: De naam van de locatie waar je de downloads vandaan hebt mag niet genoemd worden daar er ook niet legale artikelen van gedownload kan worden.
Jackall.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blua-ray is MTS bestand als het goed is. Je hebt twee folders met inhoud op Blu-ray, namelijk BDMV en CERTIFICATE. In BDMV zit een map STREAM, daarin zit de "film".
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan