Hoe koppel ik het makkelijkst 2 pc's aan elkaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

texmex

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Berichten
51
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb 2 pc's die ik graag aan elkaar wil koppelen, voor delen van bestanden, internet etc. De ene pc zit al op een router aangesloten. Ook zou ik beide pc's met 1 toetsenbord willen bedienen, is dat mogelijk? Ik had al een KVM switch gekocht, maar weet niet zo goed hoe te beginnen en welke kabels ik allemaal moet hebben. Heb al online zitten snuffelen bij thuisnetwerk maken etc. Maar de een zegt dat het het handigst met router en ergens anders wordt weer dat gezegd. De pc die al op de router zit is een oude pc, en ik heb geen idee of er een ethernetkaart in zit indien nodig. Hoe kan ik dat op de pc checken?
En wat is voor mij de handigste manier om deze 2 pc's met elkaar communicerend te krijgen met 1 toetsenbord? En ook nog internet erbij? Of wil ik nu teveel? Haha.
Alle tips zijn welkom want ik sta te springen om te beginnen met de juiste handleiding!

Bedankt vast!!!:thumb:
 
Oja en even nog voor de duidelijkheid en volledigheid; ik heb hier 1 buro maar wil dus 2 pc's die met elkaar zijn verbonden bedienen met 1 beeldscherm en 1 toetsenbord. Dat is mijn bedoeling!:):)
 
met een router is het toch simpel??
beide pc's op de router aansluiten ,en dan delen wat je delen wilt:thumb:
wel firewall ook even toegang laten geven
 
Ja Bertus als het zo simpel is.......beide pc's aan de router hangen, en dan? dan moet er toch vanalles ingesteld worden? Hoe doe ik dat dan? In beide pc's? Waar doe ik dat en wat moet er ingesteld worden? of moet ik in de router iets zetten zodat ze elkaar "zien"? geen idee..
en een KVM switch heb ik, maar eerst die 2 pc's aan elkaar maar.....iets meer info zou makkelijk zijn haha...voor jullie is alles kant en klare koek maar ik zou iets meer op weg geholpen willen worden please?
 
het is me al gelukt, ben gister paar uurtjes bezig geweest maar mn thuisnetwerk is klaar...natuurlijk kom je tussendoor de nodige problems tegen maar ook dat is me allemaal gelukt...nu alleen nog de switch ertussen:)

Thnks!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan