Verschillende secties aanmaken voor behoud kopteksten met liggende pagina's.

Status
Niet open voor verdere reacties.

90benjamin90

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2011
Berichten
90
Hallo mensen,

Ik zit met een vervelend probleem. Ik ben bezig met een rapport van ongeveer 50 pagina's waarvan er enkele pagina's tussen zitten die liggend moeten worden afgedrukt.

Het lukt mij niet om deze pagina's liggend te krijgen met daarbij de eigen gemaakte koptekst die ik voor een liggende pagina heb gemaakt. Er komt namelijk de koptekst (overig ook de voettekst) van een staande pagina te staan. Je kunt kopteksten aan elkaar koppelen maar er gaat gewoon iets mis.

Met behulp van pagina einde markering zou ik een heel eind moeten komen maar het lukt mij niet. kan mij iemand uitleggen wat ik stap voor stap moet doen?

Hier globaal wat ik wil:
-Pagina 1-10 is staand, normale voettekst en koptekst
-Pagina 11-15 is liggend, de voettekst en koptekst moet de liggende lay-out hebben.
-pagina 16 is staand, normale voettekst en koptekst
-Pagina 17-19 is liggend, de voettekst en koptekst moet de liggende lay-out hebben.

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen.
 
Werkwijze in Word 2007 en 2010

In jouw geval moet je bovenaan met de cursor op pagina 11 staan.

  1. klik in het lint op Pagina-Indeling
  2. klik op Eindemarkeringen
  3. klik op Volgende Pagina

Vervolgens klik je op die pagina zijn koptekst door 2x maal in de hoofding te klikken. Als alles goed is verlopen heeft de koptekst en voettekst de naam Koptekst (Sectie 2). Echter is die nog dezelfde als de vorige.

Het lint staat nu op Hulpmiddelen voor kop-en voetteksten - Ontwerpen. Schakel Aan vorige koppelen uit.

Doe hetzelfde voor de voettekst.


Voor de pagina te draaien doe je het volgende:

  1. klik in het lint op Pagina-indeling
  2. klik bij de Pagina-instelling helemaal rechtsonder op het kleine pijltje
  3. er opent zich een nieuw dialoogvenster
  4. klik op afdrukstand, liggend
  5. selecteer toepassen op deze sectie
  6. klik op ok

Op pagina 16 maak je terug een nieuwe sectie door bovenaan op pagina 16 met je cursor te gaan staan. Herhaal de voorgaande stappen.

Veel succes!
 
Laatst bewerkt:
Erg bedankt! Ik deed waarschijnlijk iets in de verkeerde volgorde waardoor het gehele document dan liggend of staand kwam.

Zit ik nu alleen nog met een lege pagina die liggend is. Deze moet verwijdert worden aangezien deze nog verkeerde einde markeringen bevat. Wanneer ik met de cursor in de pagina voor deze pagina ga staan en op delete druk, dan gaat deze pagina weg. Echter, hij neemt de instelling van deze pagina (de liggende instelling dus) over. Weet je hoe ik die dan kan verwijderen?

super!
 
Ik heb nog een klein vraagje. De pagina eindes zijn prima gelukt. Nu heb ik alleen na een serie liggende pagina's nog 1 lege liggende pagina welke moet worden verwijderd. Wanneer ik op delete druk, gaan de bovenstaande liggende pagina's, staan. Weet iemand hoe ik deze kan verwijderen?
 
Het is altijd klungelen met Word...

De reden waarom de laatste pagina verschijnt is omdat er nog inhoud op staat, al zijn het maar witregels. Normaal als je deze verwijdert met de backspace zou het moeten lukken.

Mochten de pagina's dan toch gaan staan zit er niks anders op dan opnieuw de pagina's liggend te zetten via Pagina-indeling...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan