Ondertitels MKV

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phillipius

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2008
Berichten
30
Hallo allemaal,

Ik download regelmatig HD films welke in .mkv formaat zijn. Deze probeer ik altijd te downloaden met ondertitels die er 'ingebakken' zitten.
Deze films zet ik op een externe hardeschijf, welke ik vervolgends aansluit op mijn tv (Samsung).

Nu is het zo dat ik steeds vaker een film download, waar je de keuze kan maken om wel of geen ondertitel te gebruiken. Ik kan deze ondertitel echter niet kiezen/zien als ik de film op mijn tv kijk.
Ik heb zelf al wat research gedaan en ik zou dus de ondertitels moeten 'stelen' van de film, met het programma 'mkvmerge'. Dit lukt mij ook, maar dan heb ik alleen de ondertitels die ik niet kan gebruiken voor de film, omdat de ondertitels als tekst worden opgepikt zonder de tijden (wanneer de ondertitel in beeld moet komen).

Hoe kan ik nou alsnog de film kijken met ondertitel ?


Phillipius
 
wat voor ondertitel bestanden haal je uit de mkv met mkvmerge?? srt, ssa, sub??
welk type tv heb je?? ondersteunt deze wel srt??

anders moet je zelf aan het inbakken gaan
(inbakken is de film hercoderen en dan de ondertitel onderdeel maken van het video beeld)
 
ondertiteling branden in mkv. dit kan met format factory. of bedoel je dit niet? bedoel je dat je zeg maar als optie een ondertiteling?? als het dat is dan weet ik het niet
 
Ik heb een Samsung tv uit de serie 6. Hij ondersteunt zeker ondertitels want als ik een DivX film afspeel en daarbij zitten ondertitels (die dezelfde naam hebben als het bestand) dan zie ik de ondertitels.
Natuurlijk wil ik wel gewoon HD films kijken, maar wel met ondertitels. Als ik een HD film heb waarbij ik de ondertitel moet instellen, gaat het echter mis want dat kan niet met de tv, of ik heb het fout en ik kijk over die functie heen ???

Ik kan nu even niet kijken onder welke extensie mkvmerge de ondertitels eruit haalt, maar ik weet wel dat als ik de ondertitels bekijk er geen tijdlijnen inzitten en het alleen maar de tekst van de ondertitels is. Afspelen kan dus niet.
 
ja maar een simpel avi/divx bestand en srt is wel ff wat anders dan een mkv container die meerder ondertitel sporen ondersteunt.

maar wat als je bij die mkv een losse srt doet met de zelfde naam??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan