AVI filmjes verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

iegj

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2009
Berichten
73
Hallo,

Ik vond laatst een oude camera van mij terug met een hoop video bandjes waar nog leuke vakantie filmpjes op stonden, dus die heb ik op mijn pc gezet. Nu zijn alle video's ( avi formaat) alleen erg groot voor hun lengte, bijv: een filmpje van 10 min is meer dan 1 gig groot, dat is niet handig en ik wil ze dan ook omzetten naar een kleinere grotere waarbij de kwaliteit wel goed blijft maar dat de video's niet meer zo groot qua geheugen zijn. weet iemand hier een goed programma voor? ik heb wel adobe priemere maar weet niet precies welk formaat en welke instelling ik daarin moet gebruiken.

Alvast bedankt!
 
1 Gb voor 10 minuten is toch wel aan de grote kant!
Hoe heb je je videobandjes naar AVI geconverteerd?
Het is migelijk om ze mischien naar mp4 te convertern met bijvoorbeeld de tools van DVDsoft.
Maaar mischien kun je ze op een ander manier converteren naar avi?
als je een dvdspeler met harde schijf hebt kun je je camera aansluiten, opnemen en op een paar DVD's branden.
Dan heb je mestal toch wel iets wat psat en nog mooi is!
En die DVD bestanden kun je dan weer met die tools die ik net gaf converten naar AVI's ;)
Succes!
 
Hallo!

ik heb de filmpjes op mn pc gekregen door mijn camera via firewire te verbinden met de pc, en vervolgens via adobe priemere heel de video te capturen. maar dan ga ik het tooltje ff testen die je me net gaf,

alvast bedankt:thumb:
 
nee hoor is niet abnormaal
het is gewoon opgenomen in dv-avi
dit is een ongecomprimeerde versie van avi, wel gecomprimeerd is bv divx of xvid.

bedenk wat je er mee wil en dan om zetten naar het juiste formaat
divx of xvid avi speelt op bijna iedere pc en een hoop dvd spelers en media spelers
mkv is nog iets kleiner maar speelt op minder pc's en een aantal media spelers
dvd speelt op iedere dvd speler en bijna alle pc's en media spelers.
 
oke dankjewel! het was trouwens niet gelukt met die free converter maar dan ga ik ff zoeken naar een avi - dvix of mkv converter!

dankjewel voor de hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan