2 TB HDD Formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

nightmaew

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Berichten
102
hallo,

weet iemand hoe ik mijn 2 tb harde schijf kan formatten zonder er iets op te hoeven installeren ?
 
Kies maar:
+ hang ze in een andere pc en formateer
+ Stop ze in een externe behuizing en formateer
+ Start op met een installatie-cd en formateer. Beeindig de setup hierna. Beter niet doen op een pc waar al een besturingssysteem staat.
+ Maak een opstartcd van een free schijfbeheerprogramma en start hiermee op en formateer
 
Laatst bewerkt:
:p je vergeet er 1'tje: met unetbootin een bootable usb stick met disk recovery/ubuntu maken. Wel eerst formatteren met hp disk tools.
 
Maar daarvoor moet je in BIOS wel USB als 1e opstartitem kunnen selecteren.
Dat kan lang niet iedere pc.
 
Ik heb de titel van je vraag aangepast!
Gaat het om een interne of externe schijf?
 
Het is een ander onderwerp.
Maar ik heb hier een Asus P5Q (2009) staan welke dit ook niet ondersteunt hoor.
 
+ hang ze in een andere pc en formateer
+ Stop ze in een externe behuizing en formateer


durf ik niet lol ben bang dat ik ze mol

+ Start op met een installatie-cd en formateer. Beeindig de setup hierna. Beter niet doen op een pc waar al een besturingssysteem staat.
dit is fiout gegaan, kon de set up niet beiindigen ofzo
+ Maak een opstartcd van een free schijfbeheerprogramma en start hiermee op en formateer

even googlen dan maar


Intern

ik heb 3 interne harde schijven. 2x 2 tb. 1 x 100 g daar staat home premuim op. wou ik windows xp op lege 2 tb neerzetten en nu kan ik niet meer bij home premium terecht


dank voor de reavcties
 
nee ik wou het formatteren via de installatie cd. Ik heb er een windows ultimate 64 bit overheen gegooid omdat de programmas het niet deden die ik op xp wou gaan gebruiken.

Dus de situatie is nu windows ultimate 64 bit op 2tb en windos home premium op 100g .

Start automatisch ultimate op. die moet weg lukt niet :(
 
Heb je dan nu een dualboot waarin je ook Windows Home Premium kan selecteren kan opstarten?
Zo ja, start dan Premium op en installeer EasyBCD voor Win7.
Maak vervolgens daarin de installatie van Windows Ultimate ongedaan.

Zie: http://www.intowindows.com/download-easybcd-for-windows-7/


Heb je de schijf in de desktop?
Dan begrijp ik eigenlijk niet goed waarom je de schijf gewoon niet in de pc hebt gehangen en geformateerd hebt.

Of haal deze 2tb eruit.
Start op met de installatieDVD van Win7Home premium en kies repareren.
 
Als ik windows home premium kon selecteren dan had ik deze topic niet aangemaakt :)

Wat bedoel je in de desktop ?

Pc en Desktop is toch hetzelfde ?

Ik heb 2 tbb. dus weet niet precies welke van de 2 het is. En ik denk dat de dvd van home premium beschadigd is want die zoekt naar stuurprogrammas ??
 
Haal die nieuwe schijf er eerst uit.
Start op met de installatieDVD van Win7 Home Premium en voer opstartherstel uit.
Dan wordt in ieder geval je Win7 Home Premium gerepareerd ( als deze tenmisnste nog aanwezig is).
Eenmaal gerepareerd, hang je de andere schijf erbij en formateer je deze in Win7's Schijfbeheer.
 
Dorado is dat ook gewoon voor een harde schijf i.p.v partitities , ik heb nooit aan partitities gedaan...

Ja ik heb wel een 2e harde schijf voor documenten.

Ga ik proberen aptje dankjewel.
 
Dorado is dat ook gewoon voor een harde schijf i.p.v partitities , ik heb nooit aan partitities gedaan...
Wat zijn partities?

Een partitie is simpel gezegd (een gedeelte van) de harde schijf in je computer. In de Windows Verkenner controleer je gemakkelijk hoeveel partities er op het besturingssysteem beschikbaar zijn. Windows koppelt namelijk een stationsletter aan elk afgebakend deel van de harde schijf. Standaard zijn de meeste systemen uitgerust met een C:- en D:-schijf. Bestanden van het besturingssysteem en geïnstalleerde programma’s vind je doorgaans terug op de C:-schijf, terwijl er op de D:-schijf ruimte is voor je persoonlijke documenten. Mocht Windows problemen veroorzaken, dan staan jouw gegevens in ieder geval veilig. Bij een herinstallatie van het besturingssysteem, raken jouw persoonlijke data namelijk niet verloren. Een slimme oplossing voor wanneer je bijvoorbeeld naar een andere Windows-versie wilt overstappen. Daarnaast blijft je computer door deze scheiding op een prettige manier geordend.

In principe kunnen partities alle letters toegekend krijgen, van A tot en met Z. De letters A en B werden meestal toegekend aan ouderwetse floppy-diskstations, waarna de harde schijf volgde met C. Ook nu, wanneer weinig computers nog beschikken over een floppy-diskdrive, krijgen de meeste schijven de C toegekend.
Partitioneren01-435.png

Hier zie je in Windows Verkenner welke partities er benaderbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Gelukt.

Probleem is opgelost.

Hoe het is gegaan :

Ik heb de 2tbb geformatteerd dankzij de tool van dorado.
Daarna herstellen van apj. Gelukkig zocht de dvd dit keer niet naar stuurprogrammas :):thumb: .....
 
Geweldig dat het gelukt is!

Graag nog je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost",...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan