Reboot and select proper boot device or insert....blabla

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinki3

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Berichten
245
Hallo,

Ik heb een nieuwe pc gekocht met de volgende specificaties:

Sku's
Cooler Master CM 690 II Advanced - midtowermodel - ATX - zwart
Voeding
Corsair Professional Series HX650W - voeding - 650 Watt
Moederbord
ASUS Crosshair IV Formula Republic of Gamers - moederbord - ATX - Socket AM3 - AMD 890FX
Processor
AMD Phenom II X6 1090T / 3.2 GHz processor
Processor koeler
Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100 - koeler voor processor
Videokaart
MSI R6870 Hawk - grafische adapter - Radeon HD 6870 - 1 GB
Geheugen
Corsair Dominator geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3
Primaire Schijf
WD Caviar Blue WD10EALX - vaste schijf - 1 TB - SATA-600
Geluidskaart
Onboard - 7.1 kanaals
DVD brander
Samsung Super-WriteMaster SH-S223C - DVD±RW (±R DL)/DVD-RAM-station - Serial ATA

Eenmaal kabels aangesloten naar de pc en de monitor en toetsenbord ga ik hem opstarten met mijn moederbord CD. Toen kreeg ik de volgende error "Reboot and select proper boot device" Dus ik starte hem opnieuw op en drukte F6 F8 F11 en F12 gewoon tegelijk in en kwam ik in het "bios". Ik kon daar eigenlijk niet veel doen. Ik dacht misschien kon ik daar de moederbord installeren. Maar dat kon niet.

Ook heb ik weer opnieuw opgestart en op Del en Insert gedrukt en kwam ik weer op een ander pagina, maar daar kon ik helaas ook niets mee!

Dit had ik van andere forums af die ook dit probleem hadden. Ze zeggen dat Windows 7 erbij is, waar ik niet zeker van ben. Ieder geval ik weet niet veel van computers. Ik heb ook een cd van een videokaart. Maar dan zegt hij het zelfde probleem.
Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Edit: Als ik wel in de bios iets moet veranderen, zeg dan wel hoe het moet. Ik snap er niets van:p.
Kant en klare pc: http://azerty.nl/0-2813-401200/azgamesystems-amd-vision-black-.html
 
Laatst bewerkt:
Ze zeggen dat Windows 7 erbij is, waar ik niet zeker van ben

Hoi...

Uit jouw woorden haal ik dus dat er nog geen OS opstaat?
Indien nee....dan heeft ook geen zin om met die cd van je mobo optestarten.Dat gaat dan niet werken.
Eerst een OS installeren.Op je bon zal toch wel staan of er een OS bijgeleverd is???
 
Lijkt er sterk op dat er geen Windows op de harde schijf staat... (zit er een mooie sticker met het Windows licensie nummer ergens op de kast?)
Of... de HDD zit niet goed aangesloten... Ziet BIOS de harde schijf? Zet de schijf eens op een andere SATA poort (stekkertje op mobo verzetten)...
 
Zie nu dat je een link bijgeplaatst hebt.Daar zie ik geen vermelding dat w7 erbij zou zitten.
 
Windows 7 zou er al op moeten staan als het goed is.
Geen idee wat een OS is maar zal vast wel een Microsoft Windows, Windows 7 eg XP, Vista, 7 zijn.
Maar ik lees ook op Google dat het aan de hard drive ligt. Dat hij stuk kan zijn. Kans is klein natuurlijk met een nieuwe pc. Ik hoop het in in iedergeval niet.

Edit: Dat zeiden ze. Maar goed, dan hebben ze geen gelijk.
Dus nu moet ik Dinsdag nieuwe Windows 7 kopen? En dan zou het moeten werken?
 
Lijkt er sterk op dat er geen Windows op de harde schijf staat... (zit er een mooie sticker met het Windows licensie nummer ergens op de kast?)
Of... de HDD zit niet goed aangesloten... Ziet BIOS de harde schijf? Zet de schijf eens op een andere SATA poort (stekkertje op mobo verzetten)...

Hoe zie ik dat? Ik ga even de sticker zoeken.
 
Waar zie jij dan dat w7 erbij moet zitten?Dat zou dan ook op je bon moeten staan.Er zal dat ook een cd bijgeleverd moeten zijn en idd zolas Erpcity zegt..een licentie stikker.
Als jij hem zo gekocht hebt zoals hier op de pagina dan is het voor mij 99,9% zonder W7.Die overige 0.1% mag iemand anders hebben.
 
Op de achterkant zit de bar code en een sticker met een specificatie op.
Op de voorkant zit de merk van de pc geplakt. Dus geen windows sticker nee. Dan moet ik er maar één kopen..
 
Laatst bewerkt:
start pc op kijk of je bios hdd ziet, zo niet is er wat aan de hand zo ja sluit af zet hdd op 1e plek in de boot volgorde start de pc dan nog niet op
is of je hdd stuk of er staat geen OS op, neem aan dat er gewoon geen OS op staat omdat je met een kapotte hdd meestal ander meldingen krijgt.
dus zoals gezegd idd of een windows 7 kopen of kijken of je nog een oude windows oid hebt liggen om het op te testen (maar denk dat de kans het grootste is met een windows 7 cdtje)

verder wel absurd hoge prijs voor een pc zonder win7 (je kan natuurlijk ook het bedrijf zelf bellen dinsdag)
 
902_a_small.jpg


zoiets dergelijks moet er zitten.En die zit er niet.Als jij 948 eurootjes betaaldt hebt is dat zonder w7.

EDIT: dit is de link van jouw winkelmandje.(prijs wijkt af ivm met prijswijzigingen)
http://azerty.nl/winkelmandje/winke...252897]=1&product[386802]=1&product[405098]=1

Geen W7!!!
 
Laatst bewerkt:
start pc op kijk of je bios hdd ziet, zo niet is er wat aan

verder wel absurd hoge prijs voor een pc zonder win7 (je kan natuurlijk ook het bedrijf zelf bellen dinsdag)

Hun zeiden dat W7 erbij zat. ( Zit inderdaad niet bij het informatie). Wat zal ik zeggen dan? Of misschien is het beter om de pc terug te brengen en een ander pc te kopen.

Edit: Frankwannet, ja jij hebt gelijk:p

Windows 7, het goedkoopste, is toch rond 80 euro? Is wel bij een computerwinkel te koop dacht ik.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan