10 pc's / netwerkprinter ( verbindings probleem als er meer dan 1 pc aanstaat )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiemen

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2003
Berichten
94
Hoi , weet niet als ik onder dit forum helemaal goed zit anders hoor ik wel waar het anders moet staan.

Het probleem is we hebben 10 pc's staan in een buurthuis en 1 netwerk printer.
de Pc’s draaien allemaal onder XP PRO de printer is een Samsung CLX-3180 Series.
De pc's staan onder de zelfde werkgroep en hebben allemaal een andere naam pc 1 t/m 10

Het probleem is dat ik de printer maar op 1 pc kan zien zet ik de 2de , 3 de enz aan dan verliest de andere pc de printer over het netwerk.

Op 1 van de pc's is hij dan onder het IP 192.168.1.200 ( Vast IP ) wel terug te vinden maar de ander pc die de verbinding had krijgt dan het scherm dat hij niet gevonden kan worden in de Explorer.
Er kan dan ook niet meer geprint worden vanaf een andere pc alleen die de verbinding heeft op dat moment van pc na printer.

Op alle pc’s is dan wel gewoon nog internet dus een verbinding is er wel met het netwerk.
Alle pc’s zitten op een 16 poorts switch 10/100M en er voor staat het modem.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
 
Staat de printer op de pcs ingesteld als lokale printer ipv netwerkprinter?
 
Hoi,

Ik heb een Lokale printer toegevoegd, die na TCP/ IP 192.168.1.200 moet printen.
De opdracht kan gestuurd worden en als de PC en printer even contakt hebben print hij het ook uit vanaf die pc.
 
stukje verder in het probleem

Hoi,

Ik ben nu eens stuk verder , als ik het internet er vanaf doe blijft de printer Online , het probleem is dat wij het internet samen hebben met een school en dat wij een andere DNS gebruikte als de standaard DNS , maar de DNS invullen in de printer is wel gelukt maar nu kan ik niet meer bij de Web instellingen komen.
Had onze standaard wachtwoord ingevuld we waren met 2 man aanwezig maar kom er nu niet meer in.
Wie weet hoe je de Samsung CLX-3185N kan herstellen na fabrieksinstellingen

Alvast bedankt,

Tiemen
 
Heb je op alle pc's de samsung software geinstalleerd???
Dit moet bij een netwerk printer.
En het is geen lokale printer ,maar een netwerkprinter.
DHCP in de router uitschakelen en alles vaste ip adressen geven wil ook helpen.
 
Probleem is opgelost

Hoi,

Het probleem is opgelost , het probleem kwam uit de router.
Omdat het een gebouw is waar meer gebruikers inzitten en maar 1 internet verbinding zit het ergens in de router de DNS is ergens het probleem.
Nu heb ik achter de router een router gehangen en ons eigen netwerk gemaakt in het gebouw en het werkt meteen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan