1 pc wil niet draadloos op internet, de anderen wel (nieuw ziggo modem)

Status
Niet open voor verdere reacties.

arzu

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2001
Berichten
112
hallo,
ik heb 3 computers op mijn nieuwe ziggo modem draadloos aangesloten. Mijn eigen krijgt wel verbinding met het modem, maar niet met het internet. Ik belde Ziggo, en die ging een heel protocol met me door, en gaf aan : nu moet het werken". Ik moest vervolgens -troen het nog steeds niet werkte- een betaald nummer bellen (blijkbaar zitten daar mensen die er verstand van hebben) maar zij zijn gesloten.
- bij het invoeren van de key geeft de verbinding na identificatie de naam "onbekend netwerk"aan de verbinding. Een rood kruisje staat voor het wereldbolletje.
-bij het invoeren op de andere pc's geeft hij gewoon de ssid aan en er is verbinding.
-de firewalls zijn uitgeschakeld
-bij diagnose/herstel geeft hij aan dat een ping niet retour komt en dat de router dus niet goed is.
-ik heb alleen het modem draadloos in gebruik, geen router aangesloten ofzo.
-via een netwerkkabel werkt het wel (tijdelijk geprobeerd)
-voorheen had ik een sweex draadloze router op het oude ziggo modem, en via dat ding werkten wel alle pc's goed.
wie helpt?
 
toevallig in uw draadloos nog ergens een vast ip ingesteld? Als je probeert te verbinden met je laptop geraak je dan aan de router en gewoon niet op internet of volledig geen verbinding?
 
Ga eens naar het Netwerkcentrum en verwijder de netwerkverbinding.
Laat opnieuw zoeken naar draadloze netwerken.
Selecteer de jouwe en typeer desze als Thuis.
Mogelijk kan je dat ook corrigeren in het Netwerkcentrum.

Je weet zeker dat je je bij het juiste Netwerk aangemeld hebt?
De key juist ingevoerd?
Hoofdletters/spaties etc. Alles moet juist zijn.
 
Ik kijk wat rond in het formum en zie dat ik excact hetzelfde probleem heb als ""eilandmeissie" Het heeft te maken met het nieuwe wifimodem van ziggo die internet niet wil doorgeven aan laptops met vista. Haar oplossing werkt bij mij niet
Netwerken verwijderen en opnieuw aanmelden helpt niet.
Ik heb wel verbinding met het modem, maar de ssid verandert hij in "onbekend netwerk"
IP adres staat op "automatisch verkrijgen"
Ik zal ook eens de drivers van het wifidingetje in de laptop laten vernieuwen
 
opgelost

Het laatste hielp bij mij. Resume, Ik heb het volgende gedaan:
-In het ziggo modem bij wireless primary network wpa/wpa2 encryption op AES zetten
De setting moet op de PC hetzelfde zijn.
-Bij start-configuratiescherm-apparaatbeheer onder netwerkadapters de wifi adapter helemaal verwijderen.
Daarna de PC opnieuw opstarten. Hij ziet dan een nieuw stuk hardware waar hij de laatste versie software van installeert.
Joepie:thumb: daarna werkte hij (niet vergeten met het knopje de WIFI in te schakelen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan