Geen internet op LAN verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aenigma

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2005
Berichten
60
Hallo allemaal,

Ik heb een raar probleem met mijn laptop (Asus, 2005, Windows XP).
Mijn UPC internet (via de kabel), werkt al twee maanden feilloos. Ineens deed hij het niet meer. De LAN verbinding is wel verbonden, maar er worden geen pakketten ontvangen (hij blijft steken op 4 of 5), wel verzonden. Kortom: er komt geen data binnen.
Bij ipconfig krijg ik wel een ip-adres en ben ik verbonden met DNS arnhem.chello.nl

Het rare is dat een andere laptop aansluiten op dezelfde LAN-kabel wel werkt.
En...ook mijn Asus-laptop op een andere internetverbinding via LAN (bij de buren) werkt ook! Ook verbindt mijn laptop zonder problemen draadloos, maar ik wil gewoon via de lan-kabel met het UPC modem verbinden.

Hoe is dit mogelijk en waar kan het aan liggen? Zaken die ik al heb geprobeerd:
ipconfig release/renew/flushdns
opnieuw installeren ethernetkaart
verwijderen virusscanner (AVG)
 
Staat TCP/IP op automatisch ingesteld?
 
Had je deze laptop ook al bekabeld bij de buren aangesloten?

Malware en virusvrij?
Met virusscanner en een progje als Mbam ook gecand op malware?

Of heb je misschien virus/malware problemen gehad enis er mogelijk iets beschadigd?
 
Laatst bewerkt:
Ja, mbam is gedraaid, geen virussen of andere rare zaken.
Op de lan van de buren werkt de laptop goed.
Ik begrijp werkelijk niet waar dit aan kan liggen!
 
De WLan. Schakel deze eens uit via schuifknop of FN toets ( weet niet welke mogelijkheid je laptop biedt).

Ga dan naar Apparatenbeheer en verwijder stuurprogramma LAN.
Herstart, sluit Lan-kabel aan en installeer de drivers als er om gevraagd wordt.
 
Je zou misschien even met de botte bijl te werk kunnen gaan. Is wel rigoreus, maar wel vaak effectief. Bij apparaatbeheer je netwerkkaart verwijderen en opnieuw hardware laten scannen. Je netwerkkaart wordt van weer opnieuw geinstalleerd.
 
Sorry, niet gezien

* Gaat maar weer in de hoek staan met ezelsoren op *

Bovendien is het sowieso raar, omdat je gateway wel gewoon arnhem.chello.nl aangeeft. Klopt toch? Zet anders eens je firewall(software) uit. Dat soort dingen. Misschien heb je per ongeluk ingesteld dat er geen data in en uit mag (met een of andere vage toetsencombinatie).
 
Laatst bewerkt:
Dank Aptje en error, maar het opnieuw installeren van de ethernetkaart heb ik al geprobeerd, werkt helaas niet. Ik heb het net geprobeerd met WLan uitgeschakeld, maar dat maakte geen verschil.

Zaken die ik al heb geprobeerd:
ipconfig release/renew/flushdns
opnieuw installeren ethernetkaart
verwijderen virusscanner (AVG)
 
Bovendien is het sowieso raar, omdat je gateway wel gewoon arnhem.chello.nl aangeeft. Klopt toch?

Ja, dat is dus het rare. Er is wel verbinding. Maar pingen lukt niet en als ik kijk bij de status van de lan-verbinding, verzendt hij wel pakketten, maar hij ontvangt niets.

Het lijkt dus of alléén bij mijn laptop, er geen data ontvangen wordt over de ethernetverbinding. Hoe dat kan...:shocked:
 
Had je de vuurmuur software-uitschakel-oplossing al geprobeerd? Ik zie aan je antwoorden dat je zelf al behoorlijk wat weet.
 
Is inderdaad vreemd.

Daarom 2 vraagjes :
Heb je een losse router?
Of heb je een modem/router van UPC?

Zo je een losse router hebt.
Sluit dan de bekabelde laptop eens rechtstreeks aan op het modem.
Heb je dan wel Internet?
Zo ja?
Breng de router terug ( op stroom gesloten) naar fabrieksinstellingen en haal daarna van stroom.
Herstart modem.
Sluit router pas aan en geef stroom als leds modem zijn opgelicht.
Als router is opgelicht, start je de pc's op.
Met een bekabelde verbinding voer je deWLAN beveiliging weer in.

Ethernetcable loopt tussen router en losse poort router ( dus niet 1 van de 4)?

Ik ben zeer benieuwd of je verbinding hebt als je rechtstreeks op modem inplugt.
Of heb je een accesspoint ingesteld?
 
Wat Firewall betreft en soortgelijke oplossingen staan bekabelde verbinding bij de buren niet in de weg!

Dus het moet in de hardware zitten van TS zelf.
 
Heb je een losse router?
Of heb je een modem/router van UPC?

Het is een modem/router van UPC. Geen draadloze optie. De laptop is direct aangesloten, met 1 kabel, op de enige LAN uitgang van die router...
 
Hier exact hetzelfde probleem. SMC routertje aangesloten gehad, Alles heeft een maand lang prima gewerkt. Wireless was mogelijk en bedraad ook. Alleen sinds gister is bedraad niet meer mogelijk, nieuwe router aangeschaft maar ook deze lost het probleem niet op. Alles teruggezet naar fabrieksinstellingen maar ook dit heeft geen resultaat geboden. Als laatste redmiddel zelfs de Laptop opnieuw geinstalleerd maar weer niks. Het gekke hier is, als ik de laptop of de nieuwe router bedraad aansluit op de Modem, kan ik alleen lokaal blijven.
Gooi ik de SMC router er tussen (modem -> Router -> draadloos Laptop) dan werkt alles wel. Maar een kabel in de PC of in de andere router en het is gedaan met de lol.

UPC tast in het duiter, en ik inmiddels ook. Iemand nog een idee?
 
Zo te zien heb je alles uitgevoerd wat ik zelf ook zou doen. Je router is gereset, je pc opnieuw geinstalleerd, geprobeerd om rechtstreeks op het modem te gaan. Werkt dus allemaal niet. Dat UPC "in het duister tast", daar komen ze bij mij niet mee weg hoor. Helaas moet je eerst door de barriere van domme helpdesk medewerkers heen en dat zal waarschijnlijk niet lukken. Kun je niet opnoemen dat je gedaan hebt wat je hierboven beschrijft en als je dan net die ene iets slimmere helpddesk medewerker hebt, dan moet die toch ook wel zien dat er iets anders mis is?

Maar vaag in ieder geval! Probeer in iedere geval eens uit te voeren:

Start - cmd (enter)

Geef dan het commando in:

ipconfig /release
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
ipconfig /registerdns

Ik weet niet zeker of de volgorde helemaal goed is. Iemand anders misschien? Je kunt het zonder gevaar uitvoeren. Misschien dat de DNS server van je isp veranderd is, maar dat slaat ook nergens op, want je hebt je pc net opnieuw geinstalleerd.

Laat eens wat weten?
 
Dat heb ik ook al geprobeerd en helaas weer zonder resultaat. hij blijft alleen lokaal. Alleen met de SMC router kan ik via Wirless Online komen. Nadeel is gewoon dat deze maar 1 connectie accepteerd. En een doorvoorsnelheid van 0,0 heeft.

Tast zelf helemaal in het duister. Monteur van UPC wil wel langskomen. maar dan weet je van te voren al wat er gebeurd. Ligt zogenaamd altijd aan jezelf en je mag gewoon de voorrijdkosten betalen.
 
Maar ja, zo te zien overstijgt jouw kennis die van de UPC monteur, by far :d

En wat wil je anders doen. Je hebt alles gedaan wat ik ook zou doen en nog werkt het niet. Wat natuurlijk wel vaag is, is dat je wel internet hebt via je smc-tje.

Wat ik me nu wel bedenk: Deelt het UPC modem wel DHCP uit? Anders moet je toch echt de gegevens die je van UPC hebt gehad invoeren bij je netwerkkaart (ip adres, subnet, gateway, dns1 en dns2 eventueel).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan