.avi te groot voor DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

SJEBloem

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2010
Berichten
177
Hallo,

Ik heb een .avi bestandje, deze wil ik graag op DVD zetten. Maar dit .avi bestandje is 5GB is er een mogelijkheid om dit bestandje te comprimeren naar 4.7GB zonder dat er veel kwaliteit verloren gaat?
 
Je kunt er met DVD Styler een DVD Layout van aanmaken.
Als deze dan nog te groot is haal je die een keer door DVD Shrink die er dan voor zorgt dat die layout maximaal 4.37 Gb is.
 
Bertus, het is een avi, daar kan dvdshrink niet mee overweg.
Na conversie naar dvd kan het dus wel.
 
Stefan, ik heb je vraag verplaatst van audioapparatuur naar de multimediasectie.
Jouw vraag hoort hier thuis.
S.v.p volgende keer op letten dat je je vraag in de juiste sectie plaatst.

Succes verder.
 
Ik heb DVD Styler geïnstalleerd. Maar ik snap het niet, hoe werkt het? Moet ik ook een menu maken of niet?
 
Loop eens een handleiding door. Op volgende pagina vind je instructies voor het gebruik van DVD Styler:
http://www.dvdstyler.de/en/documents?id=70

Let ook even op de allerlaatste regel op die pagina.
Please note: The DVD creation process can take several hours.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Ik ga hem even doorlezen en daarna proberen.

Wat ik had gedaan: .avi bestandje, 5,03GB, naar de balk verplaatst waar die menu's staan. Die menu heb ik toen verwijderd en op 'renderen' geklikt. Toen kwam er te staan: 'mislukt'.
 
Ook thanks! :)

Maar weet je wat het is? Ik hoef geen heel menu. Ik heb al een fimpje gemaakt met Sony Vegas. Die heb ik gerendeerd naar .avi. Maar dit bestandje is 5.03GB groot. Is er geen simpelere manier om dit bestandje te comprimeren?
 
Laatst bewerkt:
In Sony vegas gerenderd? Hoe lang is dat filmpje?
Ik ken dat programma niet, volgens mij is deze in ongecomprimeerde vorm gerenderd, anders kan je voor een kort filmpje nooit zoveel gbs hebben.
Als het kan in vegas moet je kijken of je deze in de uitvoer kan omzetten naar divx ipv ongecomprimeerd. Anders moet je de compressie extern doen met bijv. super of formatfactory.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan