Interview - Ruis

Status
Niet open voor verdere reacties.

ILVIA

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2011
Berichten
2
Voor mijn afstudeeronderzoek ben ik al een aantal weken interviews aan het houden. Nu heb ik al zo'n 18 interviews afgenomen en ben ik bij de laatste paar aangekomen. Maar vandaag is er iets mis gegaan. De 2 mp3 bestanden hebben een enorme ruis waardoor ik mijn respondent niet kan verstaan. Beide respondenten zijn drukbezette personen waarbij het weken zal duren een 2e afspraak te krijgen.
Kan iemand mij hier helpen, of proberen te helpen met het verwijderen van de ruis? Zelf heb ik het geprobeerd met Audacity, maar met het ruis verdwijnen de stemmen..

Met vriendelijke groet,
Silvia
 
Bedankt voor de reactie Marcel, helaas heb ik de omschreven stappen in je link al doorgelopen, zonder succes. Bij het verwijderen van de ruis vervagen de stemmen ook..

Met vriendelijke groet,
Silvia
 
Ik gebruik adobe audition 3.0 voor het bewerken van mp3, ook het ruis verwijderen, gaat nagenoeg op dezelfde manier als bij audacity. Echter heb ik de mogelijkheid om de ruisonderdrukking bij te stellen. Heb hierbij reeds zeer goede ervaringen .
 
Hoi Silvia,

Als er zoveel ruis is dat het boven de stemmen uitkomt kun je eigenlijk wel vergeten om het verstaanbaar te maken.
Er zijn zeker mooie plugins en trukjes voor maar op een gegeven moment houdt ook dat op.
Wellicht dat je een stukje ergens kunt posten zodat we (ik ook :)) kunnen kijken of er wat te redden valt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan