De selectie van het Rectangular Marquee Tool aanpassen in Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Berichten
283
Hallo allemaal
Met het Rectangular Marquee Tool (M) kun je selecties maken om deze later ergens voor te gebruiken. Ik gebruik dit vooral om later Image > Crop te kiezen. De ruimte die ik selecteer moet ik soms iets aanpassen om de crop goed te laten uitvoeren. De ruimte is bijvoorbeeld eenvoudig aan te passen via Edit > Transform > Scale. Mijn vraag is hoe het mogelijk is om tijdens dit "scalen" de inhoud van de selectie niet mee te slepen. Zo dat dus als het ware de afbeelding niet veranderd tot dat je voor bijvoorbeeld Image > Crop hebt gekozen. De selectie moet dus alleen groter of kleiner worden tijdens het scalen. De afbeelding mag niet aangepast worden. Dit is vast een eenvoudige instelling in Photoshop die ik over het hoofd zie!! Nu weet ik ook dat je met het normale crop gereedschap selecties kunt maken, maar het lukt me hier dus niet mee om alleen van de rechterkant naar rechts de selecties te verbreden. Het lukt me ook niet om de andere kanten alleen naar 1 kant te slepen. Gewoon vergroten werkt hier wel mee.

Zo moet het dus niet (hier integen moet de achtegrond hetzelfde van de afbeelding blijven tijdens het scalen):

voorbeeldgrid.png


Ik ben hier al een tijdje naar opzoek, zou iemand me misschien wat kunnen helpen?

Bij voorbaat dank,
grid
 
Laatst bewerkt:
Beste Grid,

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt maar volgens mij moet je gewoon de shift toets ingedrukt houden als je vergroot of verkleind. op deze manier kan je een afbeelding proportioneel vergroten of verkleinen. als dit het niet is moet je het maar zeggen. CMD toets+ T toets op de apple en crtl toets + T toets op een windows computer zijn ervoor om een hele laag te selecteren en in combinatie met shift proportioneel te vergroten of verkleinen. Succes!
 
Hallo
Ik wil even meegeven dat ik niet van rechts naar nog meer naar rechts kan slepen.

crop-tool-example.jpg


Het vierkantje in het midden aan de rechterkant heb ik dus niet (bij de crop tool). Hoe kan dit?
En ik denk dat je mijn vraag niet helemaal begrijpt. De methode om shift te gebruiken tijdens het slepen ken ik inderdaad. Dit resulteert er in dat dat je dezelfde hoogte en breedte behoud tijdens het groter en kleiner maken. Ik zoek dus hier het tegenovergestelde van. Ik hoop dat ik wat meer duidelijk ben zo, anders leg ik het graag nog wat uit :)

Misschien heeft iemand anders ook nog wat aanvullende tips?

Wederom weer bedankt!!
grid
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan