foto,s groter maken en opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

barrry

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2002
Berichten
102
hoi ik scan een klijn speltje in op mijn scaner en slaat die foto op op de computer
als ik die dan bekijk is hij erg klein en zie je slecht de details dus open ik de foto met office picture manager of met photo scape of met paint en maak ik de foto met het vergrootglas 50 % groter ziet hij er helemaal goed uit maar als ik hem dan weer opslaat
en het later weer opend is hij gewoon weer de oude kleine foto
is er een progamma die dat wel simpel doet of doe ik het helemaal fout
 
Als je de foto met het vergrootglas vergroot dan wordt de foto niet bewerkt.
Je moet het formaat van de foto wijzigen, dus daadwerkelijk vergroten en dan opslaan.

Met het programma IrfanView is het mogelijk om de foto te vergroten en dan op te slaan.
 
gedownload

ik heb het progamma binnen en dan image en risize en dan kan u mij nog een keer verder helpen
 
- 1: Open de foto in IrfanView
- 2: Ga naar de menubalk >> Afbeelding >> Formaat wijzigen

In dat menu heb je verschillende opties.
Om de foto te vergroten kies je b.v 200%, dat is 2x zo groot als het orgineel.

Sla de foto op, geef de foto een andere naam, anders wordt het orgineel overschreven.

Als het niet duidelijk is hoor ik het wel.

Succes
 
oke

oke ik ga er mee aan de slag als ik er niet uit komt hoor u het al vast bedankt
 
niet gelukt

ik heb het geprobeerd maar niet gelukt als ik de foto 20% of 300% maakt word het bestand wel groter maar als ik het opslaat en later opend is de foto nog net zo klein ik heb het met microsoft picture ook geprobeerd maar daar gaat het net zo maar ook geen grotere foto als ik het later opend
 
Wel opgeslagen en nieuwe naam gegeven.
Maar dan ook de foto met de nieuwe naam geopend?
 
Irfanview is een viewer met wat extra mogelijkheden (resize onder andere). Top programma!

Met Irfanview moet je ook je plaatje kunnen bekijken. Je kunt o.a. instellen hoe groot je plaatje moet worden getoond op je scherm (beeldvullend, originele grootte of venstervullend bv).
Los daarvan geeft Irfanview in de statusbalk ook altijd aan het vergrotingspercentage.
Wat staat hier bij jou als je het origineel bekijkt en als je het grote bestand bekijkt?
 
Laatst bewerkt:
antwoord

bij de gewoone foto geeft hij onder aan in het beeld
3071 keer 4224 keer 24bpp 1/2 21% 274.35 kb/3713mb
en bij de foto die ik heb probeerd groter te maken
9213 keer 12672 keer 24bpp 0/2 7% 877.83 kb/334.03 mb
 
Dan had je helemaal niet groter hoeven maken!
Een pc beeldscherm heeft een pixelgrootte van 1024x768 of 1280x1024 of de breedbeeld varianten daarvan.
Als je de foto op originele grootte bekijkt (100%) zie je er maar een deel van.

Dat jij het plaatje te klein vindt komt dan omdat de viewer die jij gebruikt automatisch schaalt.

Vind je bij 100% nog steeds dat je plaatje te klein is dan is het onderwerp mogelijk te klein. In dat geval kun je met de muis een stuk van de plaat selekteren (linksklikken en slepen, het kader is per zijde te verschuiven tot de selectie je aanstaat) en eventueel uitknippen om als apart bestand op te slaan.
 
oke

helemaal duidelijk prima nu begrijp ik het allemaal bedankt voor de moeite
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan