Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaspertjeh

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Berichten
765
Hallo Helpmij-leden,

Ik heb momenteel een Compaq Deskpro Ep Series C333 die draait als file, web en mail-server! Er zit een hardeschijf in van 40 GB. Mijn vraag is nu: als ik er nu een hardeschijf van bijvoorbeeld 500 Gb inzet, zal dit dan werken? :)

Alvast bedankt!
Groetjes,
Jasper :thumb:
 
waarom denk jij dat het niet werkt dan ?
 
ik denk dat hij hem niet pakt,maar je kan het altijd even proberen toch?
 
Komt de computer ook uit die tijd? Zit er dan wel een SATA aansluiting op? Want volgens mij zijn er geen 500 Gb schijven met IDE
 
Als slave kun je die altijd gebruiken.
Als master ook wel maar formatteer de schijf en deel deze in bijvoorbeeld 2 partities.
 
Het enige wat ik mij kan voorstellen is dat het moederbord die 500GB niet ondersteunt. Dat zou je eens op kunnen zoeken
 
Hoe kan ik er dan voor zorgen dat hij wel de schijf van 500 GB in de bios herkent. Want volgens mij is de maximale grote die hij herkent 40 GB...:(
 
Heb het meteen opgezocht:

Chipset type Intel 440EX
Data bus speed 66.0 MHz
Intel Celeron 333.0 MHz


Hoop dat je hieruit kunt halen hoeveel GB hij ondersteunt...
Superrr...bedankt!!

Ps: de door jouw gegeven link bestaat niet..:(

Groetjes,
Jasper :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jasper, dit is de juiste link:

http://shop.conrad.nl/computer-en-k...acekaarten/sata-controllerkaarten/973698.html

:thumb:

En... ik heb even wat zoekwerk voor je gedaan. Met de laatste biosupdate zou jouw moederbord een disk van max 137GB ondersteunen. En het idee dat ik opperde, om een SATA controller te kopen, die werkt!

Laat jezelf wel even goed informeren of de SATA controller die ik noem de beste/een goede is. Zal wel, maar better safe than sorry.
 
Hoi Error53,

Super bedankt dat je dit voor me hebt opgezocht!! :)
Ik heb net van mijn ouders te horen gekregen dat ik ook een Dell Poweredge 2850 mag kopen...! Wat is het best denk je?
Ojaa...het is een Dell Poweredge met 4GB werkgeheugen en 150 GB harde schijf!

En...omdat ik toch op de middelbare zit kan ik een DreamSpark licentie aanvragen en zo legaal Windows Server 2008 R2 installeren.
Groetjes,
Jasper
 
Laatst bewerkt:
Zow, meneer gaat even een eigen server thuis hebben :) hahaha. Tja, wat je zelf kiest. Ik kan daar geen oordeel over geven. Die oude celeron gaat het echt niet winnen van de Dell. Dan zo ik daar voor gaan.
 
Oké, bedankt...ik heb alleen een klein probleempje...:(
Mijn oude celeron verbruikte +/- 50 watt.

Is het nu als ik hem aanzet, dat mijn vader dadelijk een torenhoge energie rekening krijgt? (daar heeft ie zelf nog niet bij nagedacht, en dat ga ik hem ook niet vertellen, anders mag het niet meer...) ;)

Weet je dat toevallig? :eek:
Echt bedankt dat je me hiermee helpt! :)

Groetjes,
Jasper ;)
 
Error53,

Weet jij toevallig als ik de Dell Poweredge 2850 aanzet of mijn vader dan een torenhoge energie rekening krijgt of valt dit wel mee?

Alvast bedankt...!
Groetjes,
Jasper :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan