kabels door elkaar gehaald!:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

TessaJumelet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2011
Berichten
3
Help help help!

Bij het verhuizen van de modem heb ik de stekkers er allemaal uitgetrokken. Nu weet ik niet meer waar welke in zaten!:( Geen internet én geen telefonie als gevolg (hoe heb ik dan nu internet? ben nu even in mijn oude woning). Na eindeloos en 'resultaatloos' op internet gezocht te hebben, raadpleeg ik dit forum maar even. Kan iemand mij helpen??

Ik heb een modem kastje. Waar vast internet én telefonie aan verbonden zijn. Ik heb 3 internet kabels (die naar 3 computers gaan). die heb ik alle 3 in de modem gestopt naar Ethernet 1, ethernet 2 en ethernet 3.Verder staat er op mijn modem nog phone 1 en phone 2. En DSL ingang. Dan heb ik nog een klein vierkant kastje (ik vermoed de zogenaamde 'Router') waarop staat: telefonie, internet en lijn.

Wie oh wie volgt mij een beetje of heeft een handig plaatje/uitleg zodat ik zelf de bekabeling op nieuw kan leggen? (zodat uren in de telefonische wachtrij te staan bij UPC mij wordt bespaard..)

Alvast super bedankt!!

Tessa
 
je moet alles op dat 2 de kastje aan sluiten en op kastje 1 de pc's
 
Hoi,

Ik heb een modem kastje. Waar vast internet én telefonie aan verbonden zijn.
Dit is OK: Ik heb 3 internet kabels (die naar 3 computers gaan). die heb ik alle 3 in de modem gestopt naar Ethernet 1, ethernet 2 en ethernet 3.
Verder staat er op mijn modem nog phone 1 en phone 2. En DSL ingang. Sluit de telefoon aan op 'Phone 1'
Sluit buitenlijnkabel aan op de DSL van je modem .... dat is overigens een combinatie modem/router

Dan heb ik nog een klein vierkant kastje (ik vermoed de zogenaamde 'Router') waarop staat: telefonie, internet en lijn.

Dat vierkante kastje is 'oud'; het is geen router en alles moet op de nieuwe combinatie modem/router worden aangesloten.

Waarschijnlijk zit op het 'witte kastje' nog de hoofdlijn van de telefoon (in 'line').
Als dit niet met een stekkertje verbonden is aan het witte kastje maar een vaste verbinding die je niet los kan halen, kan je een kabel doen tussen 'Internet' op het witte kastje en 'DSL' op je modem/router.
Als dat laatste niet werkt, moet er een stekkertje gemaakt aan de telefoonlijn die van buiten komt ('line' in het witte kastje) om hem te kunnen aansluiten op 'DSL' van je modem router.
 
Laatst bewerkt:
Wat maken jullie (vooral VanVeelen bedankt!!) mij blij met deze antwoorden! Ik print dit allemaal even uit en ga zondag naar mijn woning toe om het even uit te proberen.

Er staan verbindingen in die ik zelf nog niet geprobeerd heb. (Ik moet dan wel zeggen dat ik een leek ben op dit gebied en dus wat uren tijd heb gestoken in het proberen van stekkertjes in verschillende uitgangen.)

Ik laat zondag nog even weten hoe het is afgelopen (hopelijk vanaf een computer in mijn nieuwe woning, haha!)
 
Late reactie, maaaar doch zeer blij en gemeend: HET IS OPGELOST! VanVeelen gaf de oplossing die werkte! danku!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan