muziekbestanden verplaatsen van c naar d-schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

epbkr

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
Berichten
83
Mijn c-schijf is tot op een paar mb vol, maar mijn d-schijf heeft nog meer dan 200 gb ruimte. ik heb met windirstat gezien dat het om vooral mp3 en mpeg4-audio bestanden gaat. de vorige keer dat ik muziek probeerde te verplaatsen (knippen-plakken) raakte ik van alles kwijt, weet iemand hoe ik alles (itunes bibliotheek, afspeellijsten etc.) over kan zetten en in tact kan houden?
 
Kopieren ipv verplaatsen. Als alles overgezet is op D: (controleren) haal je alles weg op C:
 
@dono: ja, knippen ging al gelijk fout (niet genoeg ruimte op de schijf waar ik het vanaf haalde) en ik kon het ook nergens meer terugzetten, het was weg. uiteindelijk het meeste teruggevonden met een recovery prog.
ik ga zoals de suggestie hierboven kopieren ipv knippen, hoop wel dat ik de afspeellijsten in het geheel kan overzetten
 
volgens mij heb ik gewoon bestanden verplaatst, maar alle muziek is van mijn vrouw, en die klaagde dat haar afspeellijsten allemaal weg waren. zelf doe ik niet zo veel met muziekbestanden en weet dus ook niet goed hoe dat met itunes werkt
 
doe dit:

je verplaatst de .mp3 bestanden naar de gewenste locatie.
dan open je itunes.
Dan moet je weer de bestanden in een afspeellijst krijgen.

Bestand >> bestanden aan bibliotheek toevoegen >> kies de gewenste bestanden >> die komen dan in de itunes bibliotheek te staan.
en dan maak je een afspeellijst aan met bijvoorbeeld de naam 'muziek 2011' >> vanuit je bibliotheek sleep je de bestanden naar de afspeellijst(en).

(alle bestanden selecteren een crtl+A)

suc6 er mee

mvg, Donovan
 
Ik heb nu een aantal bestanden verplaatst, maar als ik verplaatste liedjes probeer af te spelen, krijg ik de melding dat de originele bestanden kwijt zijn. door er naar te zoeken vind ik ze wel weer, maar is er een manier waarmee ik niet al die handelingen per liedje hoef te doen?
 
Het is mij gelukt, door eerst te kopieren naar de d schijf.
Dan controleren of alles erop staat.
bestanden op de c schijf gewist en in I tunes naar bestand --> map aan bibliotheek toevoegen.
Alle bestanden zijn nu in één keer toegevoegd.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan