Verschillende programma's aan verschillende geluidskaarten toekennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fanSte

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2006
Berichten
115
Hallo allemaal!

Ik heb Windows 7 Enterprise 64bit en 3 verschillende manieren om geluid te laten afspelen:

  1. Via HDMI kabel
  2. Via headset/speakers aansluiting
  3. Via Digital Output (RCA + Optical)
Nou wil ik verschillende programma's/spelletjes over deze verschillende aansluitingen laten lopen.

Voorbeeld: Winamp over de headset/speaker aansluiting en een game over de Digital Output naar mijn Home cinema set.

Ik wil dit niet in het programma zelf in kunnen stellen (bv. Winamp/game) maar in Windows zelf of een 3rd party applicatie.

Is dit überhaupt wel mogelijk?

gr,

fanSte
 
"Ik wil dit niet in het programma zelf in kunnen stellen (bv. Winamp/game) maar in Windows zelf of een 3rd party applicatie. "

Waarom niet? Windows of een 3rd part applicatie kan toch niet weten welk programma of spelletje welk uitgang moet hebben?
Meeste programma's kun je wel aangeven welk audio uitgang gebruikt moet worden.
 
"Ik wil dit niet in het programma zelf in kunnen stellen (bv. Winamp/game) maar in Windows zelf of een 3rd party applicatie. "

Waarom niet? Windows of een 3rd part applicatie kan toch niet weten welk programma of spelletje welk uitgang moet hebben?
Meeste programma's kun je wel aangeven welk audio uitgang gebruikt moet worden.

Omdat VMware een applicatie die ik dus gebruik een van mijn 3 geluidsbronnen niet kan zien. Deze ziet namelijk mijn ATI HDMI bron niet. De bedoeling is dat ik een 2e scherm aansluit, daar VMware open heb met Windows 7 en films draai (over de geluid van dit 2e scherm ATI HDMI dus) en op mijn pc zelf een spel kan spelen waar het geluid naar de audio jack aansluiting gaat voor speakers/koptelefoon. Alles werkt, alleen VMware ziet de ATI HDMI niet, die kan ik dus niet instellen.
 
Laatst bewerkt:
En als je geluid toewijzen in Windows 7 op ATI HDMI zet dan?
Ben overigens wel bang dat als een uitgang gebruikt wordt de ander(en) niet meer beschikbaar zullen zijn.
Je hebt het hier n.l. over drie uitgangen (van je geluidskaart) en niet drie (aparte) geluidskaarten.
 
Hallo allemaal!

Ik heb Windows 7 Enterprise 64bit en 3 verschillende manieren om geluid te laten afspelen:

  1. Via HDMI kabel
  2. Via headset/speakers aansluiting
  3. Via Digital Output (RCA + Optical)
Nou wil ik verschillende programma's/spelletjes over deze verschillende aansluitingen laten lopen.

Voorbeeld: Winamp over de headset/speaker aansluiting en een game over de Digital Output naar mijn Home cinema set.

Ik wil dit niet in het programma zelf in kunnen stellen (bv. Winamp/game) maar in Windows zelf of een 3rd party applicatie.

Is dit überhaupt wel mogelijk?

gr,
fanSte


Heb je ondertussen een oplossing gevonden? Ik zit met precies hetzelfde probleem. (Alleen dan niet met de Enterprise versie van Windows7)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan