Internet en koppeling probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

rutgerschouten

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Berichten
10
Goedenavond,

Ik heb nou al een paar dagen een probleem met 1 pc in het huis. In totaal staan er 4 pc's die op 1 na allemaal internet hebben. Alle overige pc's (zowel vast als draadloos) hebben normaal internet en werken naar behoren. Een aantal dagen geleden is er een nieuwe draadloze pc bijgekomen waarvoor het netwerk wachtwoord nodig was. Nu waren we het wachtwoord kwijt waardoor ik dus op zoek moest gaan naar het wachtwoord. Uiteindelijk wel gevonden maar 1 pc komt nu niet meer op het internet en geeft geen koppelingen meer aan programma's. Geeft dus elke keer aan selecteer het programma in de lijst. Als ik uitvoeren via admin doe dan lukt het wel. Op internet kom ik ook via uitvoeren via admin maar het internet ligt eruit.

2 problemen dus:

1: Computer geeft geen koppelingen meer aan programma's
-> Geeft aan via configuratiescherm kunt u koppelingen geven. Maar als ik bij configuratiescherm kom dan is er nergens een kopje te vinden met koppelingen.

2: Als ik het internet opstart kan die geen verbinding maken. Als je het programma van microsoft automatisch probleem oplossen doet dan geeft die het volgende:
Huidige proxyconfiguratie controleren. 'site' is niet ingesteld voor het maken van een verbinding met deze computer op poort 'www-service (http)

Extra vermelding:
- Computer draait op Vista
- Netwerk provider UPC
- Router is van Netgear

Wie heeft een idee/ kan me helpen?

Alvast bedankt!
 
Sinds wanneer heb je dit?

Zet eens een herstelpunt terug met een datum dat alles ok was.
Uiteraard de key niet, maar die weet je nu.

Virus en malware vrij?

Al eens sfc /scannow laten uitvoeren?

Ben je bij met Windows Updates?
 
Sinds wanneer heb je dit?

Zet eens een herstelpunt terug met een datum dat alles ok was.
Uiteraard de key niet, maar die weet je nu.

Virus en malware vrij?

Al eens sfc /scannow laten uitvoeren?

Ben je bij met Windows Updates?

Het probleem doet zich sinds vorige week donderdag voor!

Hoe zou ik dat het beste kunnen aanpakken?

Ik heb de computer gescand met AVG en daar kwam niets uit.

Wat is een SFC/ Scannow?

Windows update zou ik nog een laatste update kunnen uitvoeren. Kan dit zonder internet verbinding?
 
Begin maar eens met een herstelpunt van voor vorige week donderdag.
Toen was alles immers ok.
 
Herstelpunt naar vorige week donderdag gezet. Helaas geen enkele vooruitgang!

Waar kan ik mee verder gaan?
 
Maak eens een ander account aan.
Hoe is het dan?
 
op een ander account heeft die opeens wel internet! Het begint de goede kant op te gaan :D
 
En hoe zit het met de koppelingen?
 
Ben je misschien aan het Tweaken geweest?
Of het heeft met rechten te maken dan wel beschadigd register.

Kan je de browser in het account wel openen als adminstrator?
 
Tweaken ben ik niet mee bezig geweest.

Een beschadigd register zie dan nog als probleem. Zijn er programma's die dit kunnen oplossen?

De browser gaat in het account wel open als adminstrator!
 
Met UAC in de weer geweest?
Of wellicht virus/malware gehad?

Mis je veel programma's in dit account?
Anders ging ik voorlopig hier mee verder.
 
Ik ben niet echt bezig geweest met gebruikersaccounts etc.

Virus of malware zou heel goed kunnen! Ik was op zoek naar programma's om mijn draadloze wachtwoord te kraken. Nu heb ik deze kunnen vinden via me router maar heb daarvoor ook een aantal programma's geïnstalleerd. Waarschijnlijk is het hierdoor ontregeld!

Mis verder geen programma's ofzo alleen de bovengenoemde problemen.
 
Kan je wel al ( persoonlijke ) bestanden benaderen vanuit dat nieuwe account?

Ik heb het niet op dat soort progjes hoor!
In zo'n geval zou ik persoonlijk liever de losse data veiligstellen en opnieuw installeren!
 
Het is een gast account dus ik kan niet op dat andere account voor persoonlijke bestanden.

Ik gebruik het liever ook niet. Heb me wachtwoord via de officiële weg kunnen krijgen gelukkig!

Maar zit helaas met dit probleem.
 
Je moet ook geen gastaccount aanmaken, maar een account alle rechten als admininistrator!

Je was de key - paswoord kwijt.
Dan reset je de router naar de fabrieksinstellingen ( pinnetje ingedrukt hoduen op stroom gedurende 30 sec.) en voer je de nieuwe beveiliging opnieuw op.
Welke je in de andere pc's vervolgens ook opvoert.

Misschien handig voor een volgende keer?
 
Laatst bewerkt:
Ik ga zo nog even kijken naar een ander account. Ik heb nu alles goed genoteerd en die methode die jij opnoemt had ik ook gevonden!
 
Heb nou een ander account gemaakt met admin rechten, kan vanuit dat account op die andere alle bestanden bereiken. Weer een stap dichter bij het doel.

Ik had als idee om alle bestanden over te zetten naar het nieuwe account en die andere op te heffen?

Of zijn er ook andere opties?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan