Frontpage 2003 in win 7 - website op server niet meer te bereiken via frontpage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeanantwerp

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2009
Berichten
5
Heb me een nieuwe laptop aangeschaft met win7 home premium. FP 2003 geinstalleerd from CD en verder webmap van mijn web van desktop pc overgezet naar laptop. FP werkt perfect, alleen onmogelijk om via remote website properties en FP mijn website te bereiken. FP extensies op de server zijn uiteraard ingesteld. Bij wat googlen kon ik vaststellen dat dit een veel voorkomend probleem lijkt. weet er iemand raad?
 
Hoi Jeanantwerp,
Hoe het binnen FP-2003 opgelost zou moeten worden, weet ik niet. Maar wat je zou kunnen doen is een los FTP-programma als FileZilla Client installeren, en daarmee je handeltje uploaden.

En als ik het voor het zeggen had: FrontPage met een grote boog weggooien (verouderd en was al bar slecht), en met KompoZer gaan werken. :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
waarom iets weggooien dat altijd goed gewerkt heeft, om dan nog niet te spreken van de tijd om met FTP te leren werken, etc...
Het voornaamste is dat mijn website blijft werken en dat ik kan opvolgen ook als ik enige tijd niet bij mijn home desktop kom.
 
Ach, het was maar een idee.
=====
Het voornaamste is dat mijn website blijft werken.
  • Binnen 3 minuten heb je FilzeZilla geïnstalleerd. :) Dan kan je meteen draaien, in afwachting van eventuele oplossingen om FrontPage aan de praat te krijgen. *)
=====
(...) om dan nog niet te spreken van de tijd om met FTP te leren werken.
  • Als je in de Verkenner een bestand van de ene map naar de andere map kunt slepen, hoef je voor FTP'en verder niets te leren. :)
=====
Toelichting:
Met vriendelijke groet,
CSShunter
_________
*) Je wacht nu al 8 uur op een verlossend antwoord voor FP, en daarmee vergeleken is 3 minuten niet veel. :p

(edit)
Het prettige van FileZilla is, dat je ook meteen de upload-datum en -tijd kunt zien, en een (nieuwere) pagina ook heel makkelijk terug kunt slepen/downloaden naar de map op je laptop of pc.
Daarmee wordt het synchroniseren tussen pc en laptop ook simpel.
(/edit)
 
Laatst bewerkt:
Voor gebruikers van Firefox als browser, is het NOG simpeler: installeer de plug-in FireFTP.....

Ik begrijp overigens wel de opmerking dat het wellicht beter is om over te stappen (b.v. naar Dreamweaver), maar dat er zit inmiddels al zoveel tijd in het leren omgaan met Frontpage zit, dat je niet zo snel helemaal opnieuw gaat beginnen.
Dat is voor mij ook de enige reden dat ik nog niet ben overgestapt van Frontpage naar Dreamweaver (die ik overigens wel heb).
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan