Wifi-hotspot maken van laptop via mobiel internet van mobiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

xSky

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Berichten
129
Hallo,

Ik ga bijna op vakantie en daar is geen wifi in het hotel. Daarom wil ik van de laptop van mijn zus (Asus, Windows 7) een wifi-hotspot maken. Dit wil echter nog niet helemaal lukken. Het zou moeten kunnen door gewoon je internet verbinding te delen, maar ook dan geeft mijn iPod Touch de melding: Geen verbinding mogelijk met netwerk 'Mark'. Wat kan het probleem zijn? De laptop zendt het signaal dus wel uit, maar het wordt op de een of andere manier niet doorgestuurd. Ook heb ik connectify geprobeerd, maar daar heb ik hetzelfde probleem. Ik heb het bij beide geprobeerd met een WEP en WPA wachtwoord. Helaas lukt geen van beide. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! (Eventueel een ander programma o.i.d. is natuurlijk ook geen probleem.)

P.s. Dat is anders een beetje vaag denk ik. Ik heb een Samsung Jet en daar zijn geen apps voor om signaal uit te zenden, wel kan ik via Samsung New PC Studio internetverbinding krijgen op de laptop en dat werkt top! Maar als het dan op delen aankomt....
 
Laatst bewerkt:
Als er in dat hotel van je geen internet is, hoe wil je dan met de laptop van je zus verbinding maken :confused:
 
Als er in dat hotel van je geen internet is, hoe wil je dan met de laptop van je zus verbinding maken :confused:

Via Samsung Pc Studio dus zoals ik al zei. En daar komt internet doordat ik mijn mobiel aansluit via USB ;)
 
officieel mag je je telefoon niet als hotspot gebruiken. Je kan ook gewoon gebruik maken van hotspots van internet aanbieders zoals T-mobile. Bij KPN moet je hier echter wel een draadloos internet abonnement hebben of een bedrag betalen.
 
officieel mag je je telefoon niet als hotspot gebruiken. Je kan ook gewoon gebruik maken van hotspots van internet aanbieders zoals T-mobile. Bij KPN moet je hier echter wel een draadloos internet abonnement hebben of een bedrag betalen.

Oh dat wist ik niet. Maar dat zie ik ook anders; ik betaal KPN toch al voor m'n mobiele internet? En Samsung levert die hotspot-optie gewoon mee..?
 
Voor zover ik weet heeft samsung ook apps dat de telefoon in een WiFi-AP wordt omgezet en u dan met beide laptops naar de telefoon verbind.

Of u kunt een Ad-hoc netwerk opzetten en deze dan delen met de modem die u in netwerkbeheer ziet staan als de telefoon verbinding met het internet heeft gemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan