MTS issues!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrtoto

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jul 2011
Berichten
3
Ik heb een issue waar ik zelf echt niet uit kom...

Ik heb een nieuwe camcorder gekocht (Sony HDR-CX116), Full HD, hartstikke mooi. Daarbij heb ik een class 10 SDHC kaart gekocht van 32GB.

Deze heb ik speciaal aangeschaft voor onze bruiloft. Maar nu komt het: De video is 'stuk'. Althans, van de 113 (MTS) videobestanden die zijn aangemaakt zijn alleen de eerste 21 bestanden afspeelbaar. De rest lijkt overhoop te zijn gehaald.

Ik zie wel dat ze qua grootte verschillen (het moment op het stadhuis is >2GB), dus ik kan me zo voorstellen dat de informatie nog aanwezig is.

Iemand ENIG idee in welke richting ik moet denken en waar de oplossing in kan schuilen?

Alle hulp is welkom; Ook een verwijzing naar een partij die dit soort issues tegen betaling oplost is welkom! Alvast REUZE bedankt voor het meedenken!

MrToTo.

Verdere info:
De beelden zijn zowel op de camera als op de computer niet afspeelbaar (behalve de eerste 21 bestanden). Ik heb in mijn computer een kaartlezer, dus heb de data rechtstreeks vanaf de SDHC kaart geplukt en naar de HDD gekopieerd. In Sony Vegas kunnen alleen video's 1-21 worden geopend. De rest helaas niet..

Ik gebruik van alles, Nero Showtime, Windows Media Player. Ik heb geprobeerd de bestanden te converteren met TMPGenc, AVS Video Converter, All Video Converter, etc. In geen van de gevallen wil het bestand afgespeeld worden (sterker nog, mijn PC loopt erop vast).

Ik heb geprobeerd de info te verkrijgen met MediaInfo, maar dan krijg ik een melding "Floating point division by zero".

Als ik m.b.v. rechtermuisknop --> eigenschappen de informatie bekijk, valt het mij wel op dat er geen gegevens worden weergegeven over de gegevenssnelheid, bitrate, etc.
 
Nieuwe camera, eerste opnames? Dan zou ik er mee langs de winkel gaan, misschien is het een technisch mankement, nieuwigheid - niet gewend of wat dan ook? Deze voor jullie zo belangrijke bestanden zul je toch graag willen kunnen zien!
Ik dacht meteen aan een tooltje als recuva, maar toen las ik dat het geen per ongeluk gewiste bestanden zijn... Of had je dat al eens geprobeerd - op een kopie?
 
Deze camera heb ik nu sinds maart 2010 en tot de bruiloft (en ook erna trouwens) is alles goed gegaan. Ik heb me suf gekopieerd :), maar helaas niets heeft tot nu toe resultaten gegeven...
 
Vervelend.. Over de mogelijke reden van het probleem: SD kaartjes hebben toch een FAT32 format? Dat heeft (meestal) een maximale bestandsgrootte van 4 GB. Worden ze groter (ofwel: staat de camera langer in opname), dan zou er een nieuw bestand moeten worden aangemaakt. Maar misschien kan je camera dat niet. Die heeft z'n eigen besturingssysteem, met eigen 'regels'.

Daarmee heb je je opnames nog niet terug. Ik ben zelf fan van het gratis Mpegstreamclip, een programma dat veel video kan openen, ook als andere software het niet kan. Open het bestand als 'All Files', klik door de foutmelding heen, en kijk wat Streamclip er van kan bakken.
http://www.squared5.com/svideo/mpeg-streamclip-win.html

Nog een googeltje gedaan: Hier een link naar 'digitalphotopicturerecovery' - Veelbelovend, en zo te zien ook gratis. Belangrijk: sla de gevonden bestanden NIET op de SD kaart op.
http://www.digitalphotopicturerecovery.com/fileextension/mts-recovery.php
 
@vandahl : Thanks voor de support! Ik heb Mpegstreamclip geprobeerd op de manier waarop je het beschrijft, maar deze kan de video ook niet openen helaas! Digitalphotopicturerecovery is een tool waarmee je foto's en video's die gedelete zijn kunt recoveren. No further luck so far, maar enorm bedankt voor het meedenken!
 
Maar heb je dat recover prog. uitgeprobeerd? Het ziet er naar uit dat de bestanden op jouw SD kaart corrupt zijn geraakt, daarvoor is een recoverprogramma zeer geschikt. Zoek anders naar een ander (MTS & en of SDkaart-) geschikt recover programma.

Probeer (bij een kopie!) van die grote bestanden eens om de extensie (=het deel achter de .punt in de bestandsnaam) te veranderen in wat anders, zoals .mpg of .mts - en probeer dan weer te openen met Mpegstreamclip of andere software.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan